IncepInd de ieri si pina pe 27 mai, 24 de agentii de publicitate si 351 de lucrari se vor bate in mod oficial pentru distinctia "Agentia anului", in cadrul celei de-a cincea editii a Festivalul de Publicitate Ad’Or. De la start vor lipsi insa sase dintre cele mai mari agentii de profil de pe piata, care au ales sa nu participe la festival fie in semn de protest fata de organizarea concursului, fie din motive de strategie. Este vorba de NextCap, Headvertising, Cohn&Jansen, Gavrila&Asociatii, Tempo si Lowe&Partners, primele patru declarindu-si public nemultumirea fata de festival.

Adrian Dura, presedintele Asociatiei Romane a Agentiilor de publicitate (RAAA), si-a exprimat mirarea fata de decizia Headvertising, Cohn&Jansen, Gavrila &Asociatii, sustinind ca acestia si-au anuntat refuzul de a participa la festival inainte ca lucrarile celorlalte agentii sa fie postate pe site-ul Ad’Or. De asemenea, referitor la pozitia Tempo si Lowe&Partners, Dura a mentionat ca cele doua agentii au actionat conform strategiilor proprii.

In timp ce unele agentii au refuzat sa participe, altele au fost respinse. Anul acesta au fost eliminate din concurs sase sau sapte agentii si aproximativ zece lucrari, principalul motiv constind in expunerea mediei necorespunzatoare a campaniilor acestora.

Pentru festivalul de anul viitor, organizatorii intentioneaza sa renunte la titulatura "Agentia Anului", participantii urmind sa fie premiati pe categorii.