Va mai amintiti experimentul doctorului Pavlov? Acesta suna dintr-un clopotel iar apoi ii dadea de mancare unui caine. Dupa o perioada de timp (se spune ca dupa 21 de zile) acesta doar suna din clopotel iar cainele saliva, chiar daca nu mai avea mancarea in fata. Acest lucru este denumit stiintific reflex conditional.

Intr-o alta ordine de idei vreau sa va spun ca fizicul si psihicul interactioneaza in dublu sens, fiecare parte influentand-o pe cealalta. Ati auzit si vazut anumite boli numite "boli de stres". Oamenii supusi continuu unei presiuni psihice puternice pot face ulcer, hipertensiune arteriala, etc din cauza stresului. Pe de alta parte sportivii care isi antreneaza in permanenta corpul, au un moral ridicat si un tonus psihic bun.

Plecand de la aceste doua principii (reflexul conditional, si faptul ca fizicul si psihicul interactioneaza in dublu sens) a fost creat urmatorul instrument pe care o sa-l numim in continuarea ANCORAREA SUCCESULUI pe care il voi explica in 4 etape:

Pasul 1 – identificarea unei stari mentale pe care vrem sa o accesam rapid in orice conditii (sa presupunem ca ar fi vorba de relaxare, insa retineti ca putem alege orice stare dorim, am definit un exemplu concret doar pentru a usura intelegerea tehnicii);

Pasul 2 – identificarea unui moment din trecut in care ati fost cu adevarat relaxati, cel mai relaxant moment din viata voastra (poate fi un moment din concediu, o piesa de teatru, un film, etc);

Citeste si:

Pasul 3 – alegeti-va un loc linistit si unde sansele de a fi intrerupt sunt minime. Stati 5 minute si aduceti-va aminte de acel moment relaxat. Vedeti, auziti si simtiti cu propria voastra fiinta ca si cum ati fi in acel loc. Cand sunteti total asociati cu respectivul moment, faceti un gest fizic cat mai discret (de exemplu uniti varfurile degetului mare si ale degetelui mic). Stati inca 2-3 minute, cu varfurile celor doua degete unite inainte sa reveniti in momentul prezent. Repetati acest pas timp de 21 de ori timp de 21 de zile (o data pe zi) sau 7 zile (de trei ori pe zi);

Pasul 4 – cand sunteti supusi unei presiuni sau sunteti stresati, sau intr-o criza de timp la locul de munca sau in oricare alt loc faceti gestul pe care ati lucrat (in cazul de fata uniti varfurile celor doua degete) si observati ce se intampla!

Ancorarea Succesului este destul de simpla. Mai reciteste odata articolul pentru a-l intelege in profunzime. Inveti astfel sa-ti creezi stari dorite, asta numai in cazul in care vrei sa scapi de stres, sa declansezi o stare solutie sau sa declansezi o stare de bucurie! Aceasta metoda dupa cum am explicat si la inceput are legatura doar cu tine cu reflexul pe care vrei sa ti le conditionezi ajutat totodata de faptul ca fizicul si psihicul interactioneaza in dublu sens.

Daca doriti sa aflati mai multe despre starile solutie va recomandam cartea Stari Solutie scrisa de Sid Jacobson. Este superba! Alternativ iti recomandam trainingul de Dezvoltare Personala si Leadership ce va avea loc la sfarsitul lunii Noiembrie (28, 29, 30) sau trainingul de Creative Thinking ce va avea loc in data de 7 Decembrie. Detalii complete si inscrieri http://www.traininguri.ro