Producatorii romani de textile au in plan dezvoltarea unui lant de magazine multibrand ce va purta denumirea Zoom Romanian Fashion, realizat prin asocierea mai multor firme autohtone in vederea optimizarii costurilor de comercializare, a declarat miercuri presedintele FEPAIUS, Maria Grapini.
"Primul magazin multibrand de acest gen a fost deschis in aprilie la Timisoara prin asocierea a patru brand-uri si anume Heliotrop, Frenetique, Grappini si Carmen Grigoriu. Costurile pentru realizarea magazinului au fost impartite la patru, fiecre plateste in mod egal chiria, dar obtine venituri proportional cu vanzarile", a declarat presedintele Federatiei Patronale a Industriei Usoare (FEPAIUS).

Aceasta a adaugat ca magazinul multibrand din Timisoara nu poarta momentan denumirea Zoom Romanian Fashion deoarece aceasta a fost inregistrata de curand la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), dar celelalte unitati ale lantului vor fi deschise sub acest brand.

Urmatoarele magazine multibrand vor fi deschise la Cluj, Brasov si Bucuresti. Desi initial acestea trebuiau inaugurate pana la finele lunii decembrie, acest lucru se va materializa anul viitor. In proiectele viitoare vor fi incluse si alte branduri ale producatorilor nu doar cei patru implicati in magazinul din Timisoara.

"In momentul de fata exista 400 - 500 de branduri romanesti pe piata si deja sunt foarte multe interesate sa intre in astfel de parteneriate atat pentru o mai buna promovare cat si pentru reducerea costurilor de comercializare. In plus vrem sa colaboram si cu producatorii romani de incaltaminte si accesorii, iar in viitor intentionam sa deschidem un astfel de magazin si in Germania", a mai spus Grapini.

Conceptul Zoom Romanian Fashion presupune un magazin multibrand cu o suprafata de aproximativ 60 mp decorat in stil butique. Investitia in mobilier ajungand pana la 15.000 euro.

Fiecare producator prezent intr-un astfel de parteneriat isi stabileste separat adaosul comercial pentru produsele sale. Potrivit presedintelui FEPAIUS acest proiect a fost demarat pentru a ajuta producatorii romani din industria usoara sa devina mult mai vizibili la nivel local cat si pe pietele externe prin suportarea unor costuri minime.

"Producatorii romani trebuie sa invete cum sa-si promoveze produsele si sa convinga cumparatorul ca si produsele autohtone sunt foarte bune chiar daca nu apartin unor branduri internatioanle exclusiviste", a concluzionat Maria Grapini.

Productia industriala de textile din Romania a ajuns anul trecut la valoarea de 9,38 miliarde lei, in scadere cu circa 12% comparativ cu 2006 si isi va mentine acelasi ritm descendent in 2008 cand va inregistra o scadere de 10-15%, a declarat in luan februarie, pentru NewsIn, presedintele FEPAIUS, Maria Grapini.

De asemenea, numarul muncitorilor din industria romaneasca a textilelor a scazut anul trecut cu aproape 50.000 de oameni comparativ cu 2006, iar criza fortei de munca se va mentine si in 2008, atat din cauza migratiei, cat si a inchiderii multor intreprinderi mici. In 2007, numarul de salariati din industria textila a ajuns la 347.000 de oameni, de la 393.000 de oameni in 2006.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.