Site-urile de partid, blogurile candidatilor, campaniile de promovare online sunt unelte ineficiente in comunicarea cu electoratul romanesc al anului 2008, potrivit politicienilor si specialistilor romani in comunicare, prezenti la evenimentul Politica 2.0. De cealalta parte, strainii sunt optimisti si vorbesc despre formule de succes, care nu par insa aplicabile in contextul autohton.

"In era digitala, in Romania, se castiga alegerile cu sacosele"

Raspandirea Internetului si a calculatoarelor a schimbat, totusi, felul in care se face politica, potrivit lui Zsolt Nagy, fost ministru al Tehnologiei si Comunicatiilor, care imparte istoria campaniilor electorale romanesti in epocile B.C. (before computer) si A.C. (after computer). In 1996, cand Nagy gestiona campania electorala pe tara, el si colegii sai din UDMR atribuiau calculatorului exclusiv functia de masina de scris electronica.

Lucrurile s-au mai schimbat in 2000, cand au aparut primele site-uri de partid iar simpatizantii erau informati prin SMS in legatura cu evolutia campaniei.

In 2004, partidul lui Nagy folosea intranetul si era activ pe forumuri. "Pot spune ca alocam partii electronice aproximativ 8% din efortul, timpul si resursele umane ale partidului. Nu ma refer aici la bani", a spus fostul ministru. In 2008, "anul de maturizare", se folosesc retele sociale, bloguri, SMS-uri si e-mail-uri.

Comunicarea online ramane insa ineficienta, atata timp cat in perioada alegerilor locale din primavara acestui an cozmingusa.info aduna, in medie, 4400 de vizitatori pe zi, iar emilboc.ro, doar 12 vizitatori. Gusa a iesit cu mai putin de 6% din alegerile pentru Primaria Bucurestiului, iar Boc a castigat Clujul cu 75%.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.