Din cei 4,6 miliarde de euro, 1,7 miliarde sunt destinati infrastructurii rutiere, din aceste fonduri urmand sa se construiasca tronsoanele de autostrada, a anuntat Ludovic Orban. Alte 1,6 miliarde de euro sunt destinate infrastructurii feroviare, destinate pentru a aduce infrastructura feroviara la standarde europene.


Autostrazile in Romania – usor de zis, greu de facut

Orban a explicat complicatele proceduri care trebuie urmate pentru realizarea unu proiect pentru o autostrada. "Pasii necesari sunt: studiul de pregatire a proiectelor, apoi compania de autostrada depune cererile de finantare la autoritatea de management, iar apoi urmeaza licitatiile pentru selectarea companiilor. Iar acum suntem aproape de final cu pregatirea proiectelor".

Si cum drumul autostrazii nu poate fi prea lin, Ministrul Orban a explicat si obstacolele intalnite in realizarea sa. Cel mai greu impediment este reprezentat de eterna problema a exproprierilor. O alta problema o constituie descarcarile arheologice, si bineinteles acordurile de mediu, autorizatiile de defrisare si multe altele.

Citeste si:


Realizari de pana acum si proiecte de viitor

Directorul de Comunicare din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Stefan Szabotka, a explicat greutatea cu care progreseaza Romania in realizarea autostrazilor prin faptul ca "exista o intarziere istorica in acest domeniu". Acesta a tinut sa precizeze ca in 30 de ani, in Romania s-au construit 260 de km de autostrada si 15.934 km de drum national.

Szabotka s-a aratat indignat de "declaratiile rautacioase" spunand ca "in ulimii patru ani in Romania nu s-au construit doar 4 km de autostrada, cum spun gurile rele, ci s-au construit 66 de km". Szabotka a subliniat faptul ca prioritatea in momentul de fata este realizarea coridorului 4 Pan European.

Amintim ca proiectul Ministrului Orban pentru urmatorii patru ani de guvernare a PNL prevede construirea a 1.500 de km de autostrada.