Aproximativ 12% (319) dintre lucrarile inscrise la festivalul Golden Drum sunt semnate de agentii romanestii, a declarat, miercuri, pentru NewsIn, Polona Simsic.

Potrivit organizatorilor, la aceasta editie a festivalului au fost inregistreate 2.753 de lucrari, iar Romania participa cu un numar de 319 lucrari. Pe locul doi intr-un clasament al participarii, potrivit centralizarii organizatorilor, se afla Rusia cu 274 lucrari, urmata de Slovenia cu 241.

Romania are cel mai mare numar de inscrieri la categoria Press, 86, si este a treia tara ca numar de materiale inregistrate la categoria TV (42), Outdoor (39) si Interactive (23). De asemenea, la categoria Open Ad Design (materiale publicitare nepublicate), Romania participa cu 49 de lucrari, aflandu-se astfel pe locul doi, dupa Slovenia.

Citeste si:

In acest an, la festival participa 31 de agentii romanesti, pe primul loc ca numar de materiale inscrise aflandu-se agentia Leo Burnett (24), urmata de Publicis si BV McCann Erickson Romania ambele cu 21 de lucrari.

Golden Drum este cel mai mare festival de publicitate din Europa Centrala si de Est si se afla la cea de a 15-a editie. In ultimii trei ani, trofeul Agentia anului, cel mai mare premiu al estivalului, a fost castigat de agentii romanesti. Astfel, in 2005, premiul a fost castigat de Leo Burnett, iar in 2006 si in 2007, de McCann Erickson.

De asemnea, anul acesta, Romania are in componenta juriului doi reprezentanti. Stefan Iordache, Chief Operating Officer Leo Burnett, va juriza la categoria Tv, Press, Outdoor And Radio Jury si Andrei Cohn, Creative Director, Cohn & Jansen/ Ashley & Holmes la categoria Design & Art Direction.