Promisiunea Guvernului, potrivit careia romanii vor circula din luna octombrie pe primii kilometri ai autostrazii Transilvania, nu va fi respectata. Prezent in luna august la Cluj, premierul Calin Popescu Tariceanu promitea discutii cu ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, pentru a impulsiona lucrarile, astfel incat pana la finele anului sa se poata circula pe tronsonul 2B, Turda-Gilau, lung de 54 de kilometri. In luna iunie, tot la Cluj, ministrul Orban si seful Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Dorin Debucean, promiteau ca in octombrie 2008 vor fi predati traficului macar 27 de kilometri.

Soferii care doreau sa ocoleasca Clujul urmau sa intre pe autostrada din DN1 in zona localitatii Tureni (langa Turda) si sa iasa de pe aceasta, in DN1, la Luna de Sus, aproape de Gilau.

Planurile nu vor fi insa respectate. CNADNR nu a terminat de efectuat nici macar exproprierile necesare, anumite loturi fiind chiar la Tureni, pe unde urma sa se intre pe autostrada.

Citeste si:

Potrivit constructorului american, lucrarile pe 2B trebuiau definitivate in proportie de 72%, insa absenta exproprierilor a facut ca indicele sa fie de doar 41%. Conform lui Bogdan Sgarcitu, director de comunicare Bechtel, intre Turda si Gilau mai sunt de expropriat 16% dintre terenurile necesare.

Un proiect de act normativ emis de Ministerul Transporturilor arata ca pe tronsonul 2B al autostrazii Transilvania (Turda-Gilau) mai sunt de expropriat zeci de loturi de teren in localitatile Moldovenesti, Turda, Tureni si Mihai Viteazul. Aceasta in pofida faptului ca procedurile de expropriere au inceput inca din 2004. Fara aceste loturi, lucrarile nu pot fi realizate.