• Mihai Gongu, Graffiti BBDO: In sfarsit, Microsoft admite ca uneori o da in bara

Mesajul transmis prin noul spot Windows aduce o pozitionare reusita pentru gigantul american, considera Mihai Gongu, deputy creative director Graffiti BBDO. “Creativ, este un spot de 6,5. Strategic insa este mult mai valoros. Nu vad o rezolvare mai buna intr-un asemena context de piata. Ma explic: Apple are aur la festivaluri de design, Apple are iPod, Apple are campania Mac vs PC, Apple are iPhone; Microsoft are Windows cu CTRL+ALT+DEL, zeci de procese antimonopol de rezolvat si pe cel mai bogat tocilar ochelarist din lume ca presedinte fondator”, spune Gongu.

“Microsoft spune in sfarsit ceea ce ar fi trebuit sa spuna de mult: «We admit sometimes we suck». Cand admiti ca esti prost, deja devii un pic simpatic. Jerry ii spune lui Bill ca si-ar dori ca Microsoft sa transforme computerele in ceva mai usor de mestecat. Si Bill nu-l contrazice. Nu-i spune «Dar, vai, ele sunt deja». Tace admitand, astfel, ca e sigur loc de mai bine si da un pic din fund conspirativ anuntand vremuri mai bune. Cum sa nu ii ierti? Si cum sa nu iubesti brandul lui Bill cand Bill isi cumpara pantofi Conquistador de la Mall si nici macar nu stie ce numar i se potriveste?”

Pe de alta parte, Jerry Seinfeld este un simbol american si mondial pentru comedie, dar mai ales pentru simt practic, glumele sale fiind observatii de bun simt despre oameni si lucruri, crede creativul. Prin asocierea cu Seinfeld, brandul Microsoft va prelua o parte din acest “simt practic”. “Oricum, un PC este mai practic decat un Mac. Si chiar si cei mai mari fani Apple stiu asta. Un PC e mai comun, mai ieftin, mai usor de intretinut, mai usor de reparat, mai compatibil. Macurile au coolness, performanta si interfete foarte intuitive. In lumea reala insa, e mult mai usor sa traiesti cu PC-ul”.

Citeste si:

Click aici pentru a afla si ce cred si alti creativi romani despre spotul momentului.

VIDEO: Primul spot Seinfeld - Bill Gates