In schimbul unor ieftiniri de 10-20%, cum se laudau atat producatorii, cat si marii retaileri, consumatorul final nu s-a ales decat cu o scumpire medie de 20% si cu praf in ochi.

Ieftinirile la anumite produse cumparate din hipermarketuri nu s-au produs asa cum spuneau in vara reprezentantii producatorilor agricoli, dupa ce au semnat ghidul de bune practici cu reprezentantii marilor magazine. La semnarea respectivei intelegeri, producatorii spuneau ca din septembrie cumparatorul final se va putea bucura de o ieftinire a anumitor produse cu 10%, maximum 20%. Ba, mai mult, o parte din fructe, legume si alte produse s-au scumpit cu 20%. Motivele pentru care asteptatele ieftiniri nu s-au produs se tin ascunse de o parte din producatori, pentru ca nu vor nici sa arate cu degetul, dar nici sa distruga frontul format impotriva hipermarketurilor.

“Agrostar a participat la aceste negocieri si ne-am retras pentru ca nu ne-a placut ce s-a intamplat dupa ce s-a semnat acea intelegere. Au existat si exista anumite persoane de ambele parti care au avut anumite interese. Nu s-a rezolvat problema de fond, cand vor fi grupuri reprezentative la nivel national, atunci putem vorbi de un anume factor decizional”, ne-a declarat Tudor Dorobantu, secretarul general al Agrostar.

Retailerii ameninta in continuare

Potrivit sefilor Agrostar, reprezentantii hipermarketurilor nu au incetat vechile practici de intimidare si ameninta in continuare ca pot cumpara produse mult mai ieftine din alte tari doar pentru a-i forta pe producatorii autohtoni sa vanda ieftin.