Un necunoscut se da drept angajat la Nokia, promite minute gratuite si cere ultimele patru cifre din codul numeric personal al clientului de telefonie mobila.

Cele patru numere solicitate constituie un cod prin care strainul isi reincarca, pe banii altora, cartelele preplatite, explica operatorii de relatii cu clientii.

Politia spune ca a primit 19 plangeri, cele mai multe din Timis, dar nu are nici o sesizare de la Vodafone. Compania a refuzat sa comenteze pe aceasta tema, desi la mijloc sunt banii clientilor sai.

Persoane care fura prin intermediul telefoanelor mobile au pus la punct o noua metoda de operare: suna pe un numar de Vodafone, se dau drept angajati la Nokia, prezinta o oferta tentanta cu multe minute gratuite si cer ultimele patru cifre din CNP-ul celui pe care-l suna. Mai multi operatori de relatii cu clientii de la Vodafone ne-au explicat ca sarlatanii folosesc cele patru cifre de la CNP pentru a-si reincarca mai multe cartele de telefon pe numele si pe factura altora. Desi sunt la mijloc banii clientilor sai, compania Vodafone nu si-a asumat o pozitie oficiala in legatura cu aceasta problema. Nu ne-au putut spune nici macar daca au luat legatura cu politia: purtatorul de cuvant al Vodafone, Diana Iosu, sustine ca informatiile sunt confidentiale.

O bucuresteanca, clienta Vodafone, ne-a povestit cum era sa fie victima unei asemenea fraude. Recent, intr-o sambata dimineata, a trezit-o din somn soneria mobilului. Cineva o apela de pe "numar privat". "Buna ziua, sunt Catalin Mateescu de la Nokia, d-na X?", spune o voce foarte serioasa.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.