Mercedes aniverseaza 10 ani de la aparitia marcii smart.
In 1998 isi facea aparitia pe piata una dintre cele mai ciudate masini vazute pana atunci. Mercedes a mizat pe un proiect riscant si a scos pe piata modelul smart. Acum smart este o marca, dar la inceput a fost vorba doar de un model, ceea ce numim acum smart ForTwo.

Masina, cu doua locuri si cu aproape 2,5 metri lungime incape cam.. in orice spatiu, chiar si perpendicular, intre doua masina parcate paralel cu drumul. Avantajul in oras este enorm datorita dimensiunilor si propulsoarelor mici, cu consum extrem de redus.

Totusi, la inceput, smart a fost privit cu neincredere. Mai ales ca nici nu era ieftin. Mercedes nu l-a vandut ca pe o masina low-cost, ci ca pe una utila, dar stilata. O masina care sa devina o moda. smart a devenit o moda, chiar daca ceva mai tarziu decat a sperat Mercedes initial.

La inceputul anului trecut a fost lansata deja cea de-a doua generatie, iar Mercedes a incercat sa largeasca gama., Astfel, pe langa ForTwo si variantele sale au aparut un roadster si o veritabila masina de clasa mica, ForFour (cu patru locuri), care nu au prins insa la public.

Bineinteles ca prima intrebare a oricui vedea masina era despre nivelul de siguranta. smart a fost conceput insa cu un nivel bun de siguranta si cu o celula de rezistenta, dealtfel vizibila, care sa faca fata impacturilor fara sa se deformeze.


Despre autor:

Sotto

Citeste articolul integral in Sotto

Sursa: Sotto


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.