Finantarea firmelor romanesti de leasing devine tot mai scumpa in urma majorarii costurilor creditarii pe piata Uniunii Europene. Sectorul de leasing este influentat negativ si de taxa de poluare introdusa in luna iulie, care inclina balanta catre sectorul automobilelor second-hand, informeaza NewsIn

Astfel, dobanzile pietei romanesti de leasing ar putea creste pana la 9,75% pe an pana la sfarsitul lui 2008 la contractele in euro, de la 9% in prezent, din cauza cresterii costurilor de refinantare pe piata internationala.

"Estimam o dobanda medie pe piata de leasing la final de an de aproximativ 9,75%. Piata de leasing este refinantata cu baza euro in proportie de peste 90% din resurse externe si suntem, asadar, foarte dependenti de miscarile pietelor internationale", a declarat directorul general al Unicredit Leasing, Septimiu Postelnicu.

El a adaugat ca profitabilitatea companiilor de leasing a fost influentata in mod evident de cresterea valorilor de refinantare, deoarece o parte din acest impact negativ a fost preluat de societatile de leasing.

"Unele analize economice avertizeaza ca varful crizei mondiale nu a fost atins inca, ceea ce ar insemna ca dobanzile oferite de institutiile financiare pe piata romaneasca ar mai putea creste anul acesta", a spus directorul general al Raiffeisen Leasing, Mihaela Mateescu.


Despre autor:

Sursa: Moneybox.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.