Majoritatea afacerilor web, din Romania si de aiurea, se bazeaza, cel putin la inceput, ca metoda de advertising, pe spam. Toata lumea stie asta. Spam face si Facebook, la fel si Hi5 sau alte retele sociale. Ahtiate dupa click-uri, ar face orice sa le lasi sa-ti scaneze email-ul si sa trimita automat, anarhic, invite-uri catre absolut toata lumea. Spamming-ul presupune, insa, existenta unei baze de date.

Dupa ce toata baza de date a clientilor lantului hotelier Best Western, "dotata" cu peste 8 milioane de nume, a fost sparta si exploatata de hackeri, iar informatiile despre pierderile de date, cu sau fara voie, ne invadeaza permanent, trebuie sa incepem sa ne gandim din ce in ce mai serios ce date dam sau "bagam" pe internet. Odata ajunse acolo, toate aceste date devin vulnerabile, intr-un fel sau altul.

Banca Scotiei si-a gasit la vanzare pe internet baza de date a tuturor clientilor, in momentul de fata riscul fiind extrem de crescut pentru doua treimi din cele un milion de victime. Hard Disk-ul care le continea este, in momentul de fata, subiectul unei anchete, aflam din Daily Mail.

In acelasi timp, in Parlamentul Marii Britanii se discuta din ce in ce mai aprins un proiect de lege care sa interzica vanzarea de baze de date, in orice forma. Fie ca finalitatea folosirii unor adrese de mail tine de marketingul direct, fie ca nu. 98% dintre cei prezenti au sustinut proiectul de lege, mai ales ca strangerea de informatii avea un traseu oficial, sursa acestora fiind buletinele electorale.