eBay va anunta strategia pentru a reduce principalele taxe care va reduce avansul pentru listare pana la 75%, in timp ce va creste comisionul final pentru vanzare, scrie BusinessWeek.
Scopul este de a face mult mai usora listarea articolelor. In schimb aceasta va mari inventarul de produse pentru vanzare si astfel eBay spera sa atraga mai multi cumparatori care cauta site-uri fara limite de selectie. Inafara de aceste schimbari, eBay incearca sa ofere optiunea de cumparaturi “one-click”. “Noi credem ca este cea mai mare si fundamentala schimbare pe care am facut-o”, a declarat Lorrie Norrington, presedintele diviziei de vanzari din cadrul eBay.

Aceasta schimbare va face eBay sa semene mai mult cu Amazon, al carui accent este pus pe vanzarile cu preturi fixe care a ajutat compania la capitorul popularitate. Amazon nu percepe vanzatorilor niciun fel de taxa pentru listarea produselor, in schimb percepe comision pentru vanzari. In schimb, eBay a acumulat mai mult de 60% din venitul vanzarilor din taxele de avans, percepand indiferent daca produsul este vandut. Structura a incurajat mai multi vanzatori sa listeze articole pentru licitatii, care garanteaza cel putin o vanzare, decat pentru preturi fixe.