Pe ultima suta de metri inainte de a parasi Palatul Victoria, Guvernul Romaniei a decis sa plateasca, fara a organiza o licitatie publica, aproape 28 de milioane de lei (echivalent a 7,8 milioane euro) companiilor Saatchi & Saatchi si PlayTeam Italia pentru a desfasura in Spania, respectiv Italia, o campanie de comunicare intitulata "Romani in Europa".

Potrivit unui comunicat oficial remis de Agentia pentru Strategii Guvernamentale, desemnarea celor doua companii s-a facut prin "procedura dialogului competitiv", una dintre modalitatile la limita legii prin care poate fi evitata procedura licitatiei publice prevazuta in legea care reglementeaza achizitiile publice.
Dovada ca la mijloc e o "sfaraiala" financiara sta faptul ca respectiva companie italiana - care a primit cu darnicie suma de 15.503.305 lei (fara TVA) pentru a imbunatati imaginea Romaniei in Italia - detine in Romania sereleul PlayTeam Adv SRL, companie inmatriculata in data de 18 aprilie a.c., in comuna Voluntari (jud. Ilfov) si detinuta de personaje influente apropiate premierului Tariceanu.

Conform datelor oficiale existente in baza de date a Oficiului National al Registrului Comertului, sereleul Playteam Adv, care din 25 iunie si-a mutat sediul in demisolul unui imobil din strada Roma nr. 38 (sector 1, Bucuresti), are ca asociati doua persoane fizice de nationalitate pakistaneza (Haris Wajiha - 36 ani si Haris Syed Hanif - 46 ani; ambii detin 25% din capitalul varsat in suma de 40.000 euro) si o companie italiana mica, intitulata Playteam SRL (cu sediul in Milano, via Marradi nr. 7).

Pentru a va da seama de ce a fost preferata Playteam SRL Italia sa faca imaginea Romaniei, trebuie vazut ce se ascunde in spatele combinatiei pakistanezo-italiane din Romania. Astfel, Haris Wahija este din mai 2007 presedinte al Fundatiei Scheherazade, institutie cu sediul in strada Iancu Nicolae (Pipera) si totodata consultant pentru strangere de fonduri al Inaltului Comisariat ONU pentru Refugiati din Romania (in perioada septembrie 2004 - octombrie 2007 a fost si consultant pentru UNICEF Romania), calitate din care a fost deseori in apropierea premierului Tariceanu cu ocazia derularii unor proiecte. La randul sau, Haris Syed Hanif se pare ca este sotul presedintei Fundatiei Scheherazade, iar o scurta cautare a numelui acestuia pe Internet arata ca personajul a fost angajat al Citibank in Pakistan, Singapore si Cehia, dupa care a devenit director al ABN AMRO Romania.

Citeste si:

Italienii se plang de Mailat, noi le dam haleala si brosuri

Ferindu-se sa ofere explicatii referitoare la ploconul facut din bani publici Playteam Italia, Dan Jurcan - director al Agentiei de Strategii Guvernamentale (AGS), sustine ca actiunea derulata de aceasta companie, care ascunde in spate un mix pakistanezo-italian, are ca obiect oferirea de informatii alternative la "discursul mediatic emotional generat de actele infractionale comise de unii cetateni de origine romana si sa asigure o reflectare coerenta si corecta a realitatilor romanesti in spatiul mediatic al Uniunii Europene, inclusiv in situatii de criza mediatica".

Cum se va realiza in Italia imbunatatirea imaginii Romaniei? O spune tot Dan Jurcan: cu mici, sarmale, slanina, ceapa si tuica, dar si cu multe brosuri gen "Eterna si fascinanta Romanie". "Compania Playteam a propus un concept interesant: Casa Romania. Asfel, in orasele mari din Italia vor fi amplasate case care vor fi deschise vizitatorilor si unde, de exemplu, in bucatarie vor putea fi degustate mancaruri specifice romanesti. De asemenea, vor exista proiectii multimedia si un site pe internet. Va fi realizat un newsletter si brosuri care vor fi distribuite in comunitati", sustine Dan Jurcan.

Trebuie precizat ca in 2007 Haris Wahija s-a ocupat de o campanie de strangere de fonduri pentru Spitalul Marie Curie din Bucuresti, patronata de Ioana Tariceanu - sotia premierului, la care SRL-ul italian Playteam a facut (alaturi de ABN AMRO) o donatie consistenta. Acum recuperata prin castigarea, fara licitatie, a unui contract din bani publici.