Incepand din 2 iulie 2008, in anul in care Societatea Romana de Radiodifuziune implineste varsta de 80 de ani de existenta, Radio Romania si sase dintre posturile sale de radio vor fi prezentate publicului intr-o noua imagine.

Radio Romania Actualitati, Radio Romania Cultural, Antena Satelor, Radio Romania Muzical, Radio Romania Regional si Radio Romania International alaturi de Radio Romania au noi sigle in culorile verde, albastru, orange si rosu. Noile sigle vor beneficia si de o campanie de promovare, o campanie aniversara cu prilejul implinirii a 80 de ani, care va avea loc in opt orase si in Capitala, campanie realizata pro-bono de echipa de la agentia McCann Ericsson. Alegerea noului design si a culorilor a fost motivata in timpul conferintei, organizate cu prilejul acestui eveniment, de catre Senior Strategic Planner McCann Ericsson, Bogdana Butnar, care s-a ocupat pro-bono de aceasta campanie de redefinire.

Presedintele Director General al Societatii Romane de Radiodifuziune, Maria Toghina a prezentat etapele prin care a trecut si va trece Societatea Romana de Radiodifuziune pana in prezent, in colaborare cu expertii de la Deutsche Welle si a precizat ca SRR se afla in procesul de definire a indentitatii organizationale. La inceputul acestui an, dupa un an si jumatate, consiliul de administratie a elaborat un document definit prin misiune, viziune, valori, principii, document care a fost prezentat tuturor angajatilor SRR si de la care a pornit definirea noii identitati.

Potrivit Mariei Toghina, "adaptarea acestei noi identitati vizuale are loc in contextul in care Societatea Romana de Radiodifuziune implineste 80 de ani de existenta si demonstraza incercarea de Radio Romania de a se mentine pe piata si de a-si adapta produsele la mediul concurential".

Citeste si:

Alaturi de Maria Toghina, Bogdana Butnar si de Carmen Petcu, directorul directiei care a initiat si coordonat acest proiect, a mai luat parte la eveniment si un expert de la European Broadcasting Union (EBU), Martin Poole, care a oferit o imagine de ansamblu asupra situatie asupra posturilor de radio publice la nivel european, explicand faptul ca aproape peste tot in Europa s-a desfasurat si se desfasoara procese de creare a valorii radiourilor publice, proces extrem de important pe o piata puternic concurentiala. Poole a anuntat publicul prezent la eveniment ca vor vedea la Radio Romania o schimbare la fel ca cea pe care britanicii au constatat-o cu privire la BBC, care au trecut printr-un proces similar si care au luat o masura foarte importanta, si anume diferentierea programelor. Scopul procesului prin care trece SRR in prezent este acela de a "deveni mai important, mai relevant, mai modern, in timp ce substanta ramane aceeasi".

La 1 noiembrie 1928 a fost difuzata prima emisiune a Societatii de Radiodifuziune Radio -Telefonica, asa cum era denumit serviciul public de radiodifuziune in actul oficial de infiintare. Inainte de 1928, exista o adevarata miscare pro-radiofonie, al carei principal protagonist era profesorul Dragomir Hurmuzescu, cel care a devenit si primul presedinte al Consiliului de Administratie al Societatii, avand in subordine 17 angajati. Radiodifuziunea a fost gandita de intemeietorii ei pentru a sustine si promova cultura romana.

La data de 11 februarie 1932, cand a fost inaugurat studioul din strada General Berthelot, Ministrul Lucrarilor Publice si Comunicatiilor a afirmat, in discursul sau, ca rolul radioului public este de a fi "un fel de Universitate pentru toata lumea, in care utilul si instructivul trebuie sa fie impletit in mod dibaci".
In prezent, principalele organisme internationale la care Radio Romania este membra sunt: EBU - Uniunea Europeana de Radioteleviziune, U.R.T.I. - Universitatea Radiofonica de Televiziune Internationala, I.P.I. - Institutul International de presa si Co.Pe.A.M. - Conferinsa Permanenta a Audiovizualului Mediteranean.

Radio Romania emite pe trei posturi nationale: Radio Romania Actualitati, Radio Romania Cultural si Antena Satelor. De asemenea, emite la nivel international prin Radio Romnia International 1 (in limba romana) si Radio Romania International 2 (in 10 limbi straine), iar la nivel regional prin 8 studiouri regionale si un post regional dedicat exclusiv muzicii clasice: Radio Romania Muzical. Oferta Radio Romania este completata de Radio3Ner, singurul post din tara exclusiv online.