Ministerul Transporturilor intentioneaza sa finalizeze canalul Bucuresti-Dunare, inceput in perioada comunista, lucrarile urmand sa inceapa cel mai devreme peste un an si jumatate si finalizate dupa patru ani si jumatate, a declarat ieri ministrul de resort Ludovic Orban. „La rectificarea bugetara din iulie vom face toate demersurile pentru a putea plati actualizarea studiului de fezabilitate. Fata de proiectul initial, trebuie facute reactualizari“, a spus Orban, cu ocazia unei vizite in localitatea 1 Decembrie, pentru a vedea stadiul in care se afla acest canal.

Ministrul a adaugat ca 70% dintre lucrarile la canal au fost realizate intre 1986 si 1989, iar pentru restul de 30% este nevoie de circa 450 de milioane de euro.

Orban a precizat ca pentru reconstructia partilor din canal care s-au deteriorat din 1989 pana in prezent este nevoie de inca 25-30% din cele 450 de milioane de euro.

Citeste si:

Exista trei surse de finantare pentru acest proiect, prima fiind concesionarea lucrarilor, a doua - utilizarea de fonduri europene de dezvoltare, iar a treia - fonduri de la bugetul de stat. Orban s-a aratat mai interesat de varianta cu finantare de la buget, deoarece incasarile realizate dupa finalizarea canalului ar merge catre stat.

Daca se va finaliza, pe canalul Bucuresti-Dunare ar trebui sa fie transportate marfuri in ambele sensuri, sa se produca energie electrica prin patru microhidrocentrale, sa se asigure apa pentru irigatiile terenurilor agricole din zona, iar terenurile adiacente canalului sa fie inchiriate pentru diverse constructii si utilitati. Prin finalizarea canalului, Capitala ar urma sa fie conectata la Coridorul Pan-European de Transport nr. 7, prin portul Bucuresti-Glina. Calea navigabila de transport ar trebui sa poata asigura un tranzit de 20 de milioane de tone pe an.