Acestia au decis, initial, ca taxa de prima inmatriculare dar si cea de poluare sa fie eliminate, iar banii sa fie restituiti integral.

Intentia guvernului era sa dea inapoi doar diferenta de bani dintre cele doua taxe, daca taxa de prima inmatriculare a fost mai mare decat cea care va intra in vigoare de saptamana viitoare.

Dar votul senatorilor din comisii a fost anulat.

Biroul Permanent al Senatului a constatat ca la sedinta comisiilor reunite de buget si de administratie ale Senatului s-a votat degeaba eliminarea vechii taxe auto.

Regulamentul spune ca si la sedinta si la vot trebuie sa participe jumatate plus unu din membrii fiecarei comisii - lucru care nu s-a intamplat in cazul comisiei de administratie publica.

Drept urmare, Biroul Permanent a anulat votul. Presedintele Comisiei de buget-finante a Senatului, Aron Popa, a spus ca o noua sedinta in care se va discuta ordonanta de urgenta care instituie taxa de poluare de la 1 iulie ar putea avea loc in timpul vacantei parlamentare.

“La ora actuala urmeaza ca cele doua comisii sa se intruneasca in plen, lucru care se va realiza probabil in vacanta parlamentara, intr-una din cele doua saptamani cand comisiile parlamentare vor lucra”.

“Dupa care raportul va trece prin plenul Senatului, iar ceea ce va adopta plenul va fi transmis la Camera Deputatilor, care este camera decizionala”, spune senatorul Popa.

Dar chiar si fara aprobarea parlamentului, ordonanta de urgenta va fi aplicata de la 1 iulie, spune senatorul Aron Popa.

Citeste si:

“La ora actuala ordonanta functioneaza. Isi produce efectele incepand cu 1 iulie 2008, si va fi probabil dezbatuta in plenul celor doua camere si la final vom vedea care va fi decizia”, mai spune la BBC senatorul Popa.

Pe de alta parte, guvernul urma ca in sedinta de marti sa discute si normele de aplicare ale ordonantei de urgenta privind taxa de poluare.

Ordonanta

Documentul a fost adoptat de guvern acum doua luni, pentru a inlocui taxa de prima inmatriculare, ce functiona de la 1 ianuarie 2007, in incercarea de a opri aducerea in Romania a masinilor foarte vechi din Uniunea Europeana.

Guvernul a modificat insa taxa initiala dupa ce a pierdut mai multe procese care contestau legalitatea taxei, precum si in urma criticilor venite din partea Comisiei Europene.

In cele din urma, executivul de la Bucuresti si Comisia Europeana au ajuns la o formula de compromis, care s-a concretizat in noua taxa, numita acum de poluare.

Potrivit noii grile de calcul, taxa creste pentru masinile noi vandute in Romania, dar scade la jumatate pentru masinile cu normele de poluare Euro 1 si Euro 2 si cu motoare de pana in 2.000 de centimentri cubi.

Totusi, taxa ramane mai mare pentru masinile vechi din import. De asemenea, guvernul a spus ca va da si niste bani inapoi celor care constata ca, potrivit noii grile de calcul, ar fi trebui sa plateasca mai putin.
Acestia trebuie sa depuna o cerere la trezorerie si vor primi banii inapoi intr-o luna si jumatate.

Pe de alta parte, cei care constata ca noua taxa de poluare este mai mare decat taxa de prima inmatriculare pe care au platit-o, nu trebuie sa mai achite statului diferenta.