Cursa barcilor de lux a adunat la startul sau 18 barci, dintre care una scotiana, 2 din Ucraina, 5 bulgaresti si restul romanesti. Aceste barci au fost impartite in doua categorii de clasa A, reprezentate de barcile mici sub 10 metri si de clasa B, fiind vorba de ambarcatiunile de peste 10 metri.

Regatta este o cursa de la care au luat startul 7 ambarcatiuni din 4 tari pe o distanta de 44 mile (adica 90 km) ce a durat in jur de 8-9 ore in functie de conditiile climatice si de marimea ambarcatiunii.
Cea mai scumpa, dar si cea mai mare barca ce a luat parte la cursa a fost Anne, yachtul lui George Copos, care ajunge la o valoare de 400.000 de euro.

Unul dintre cele mai ieftine vase a fost Ajax, care dateaza din 1978 si ajunge la o valoare de 15.000 de euro, dar in cazul uneia noi, aceasta ar putea ajunge la 60.000 de euro, marturiseste proprietara ei.
Favorita competitiei si de asemeni si castigatoarea Regattei a fost Petra, o ambarcatiune bulgareasca in valoare de 300.000 euro, condusa de un echipaj format din 9 oameni.

Zamfir: "E foarte important sa se perceapa aceasta idee de turism de agrement"

Portul Mangalia, locul care a gazduit startul intrecerii, a suferit cateva modificari pentru a face fata cat mai bine la acest eveniment. "Pentru lucrarile din Portul Mangalia s-au cheltuit 4,5 milioane de euro din fonduri europene, plus 500.000 de euro din partea Primariei Mangalia, in prima faza. Dar pentru Regatta utilitatile sunt gratis, fara taxe plus cheltuielile de cazare, de protocol", a mentionat Iorgus Zamfir, primarul Mangaliei. El a mai precizat ca "in a doua etapa vizeaza crearea Centrului Administrativ al Portului cu tot ceea ce inseamna office, investitie ce se va ridica la 2 milioane de euro. Iar o a treia etapa presupune investitia a 7 milioane de euro in platforma de conservare si reparatii yachturi".

Citeste si:

Cursa i-a costat pe membrii Yacht Club Romania 45.000 de euro

Evenimentul a fost organizat de Yacht Club Romania, Primaria Mangaliei si a Balcikului.
Yacht Club Romania a investit in acest eveniment suma de 45.000 de euro, costuri rezonabile din punctul de vedere al reprezentantului acestui club, Razvan Bucuroius. Si Yacht Club Romania a participat la intrecere cu un yacht suedez construit in 1946, a carui valoare ajunge la 100.000 de euro si care detine numele de Aldebaran, condusa de un echipaj format din 7 oameni. In cazul unei astfel de barci, "intretinerea ei ajunge la 10.000 de euro pe an, plus cheltuielile destinate cheiajului (parcarea barcii intr-un anumit port) care ating suma de 2.000-5.000 de euro pe an", a afirmat Sorin Drugan unul dintre organizatorii Regattei.

In cazul unei barci mai mici precum Eol 77, a carei valoare este sub 20.000 de euro, pretul de intretinere este mai mic si se situeaza in jurul sumei de 1.000-1.500 de euro, iar "pregatirea ei pentru Regatta m-a costat suma de 2.000 de euro", a spus proprietarul ei Razvan Jianu.

Yacht Club Romania s-a infiintat in luna februarie a acestui an si are cinci membri fondatori, in continuare acest club va primi si alti membri. Conditiile ca un iubitor de ambarcatiuni sa se alature acestui club sunt: fie sa sponsorizeze activitatile clubului cu o suma ce porneste de la 10.000 euro, fie sa se implice in organizarea evenimentelor importante ce poarta marca clubului.

Alte planuri pe care le-a dezvaluit Drugan in ceea ce priveste clubul sunt legate de organizarea unor "croaziere de grup la Ialta (Ucraina), Istanbul, orasul care imbina toate religiile si alte destinatii" si "infiintarea unei scoli acreditate ce va oferi permis de navigatie - un astfel de permis valorand 1.000 de euro", a mai adaugat Drugan.