In prezent, CNACN deruleaza proceduri de preluare a administrarii cursurilor raurilor Arges si Dambovita de la Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile pentru a putea demara construirea Canalului Dunare - Bucuresti. Canalul va avea 103 kilometri lungime, din care 71 pe raul Arges si 32 pe raul Dambovita.

“In sudul si estul Bucurestiului este deja o efervescenta a cresterii pretului terenurilor, ca urmare a construirii noului canal. Utilitatea acestuia este extrem de importanta atat pentru legarea Dunarii de Bucuresti, cat si pentru introducerea Capitalei in Coridorul 7 Paneuropean, ce face legatura dintre Marea Neagra si Marea Nordului. Astfel, municipiul Bucuresti va deveni a cincea capitala de pe Dunare si port la doua mari, prin construirea a doua porturi in Glina si 1 Decembrie”, a declarat Ovidiu Cupsa, directorul Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile (CNACN).

Potrivit proiectului, constructia Canalului Dunare - Bucuresti ar putea reincepe la sfarsitul anului 2009, dupa ce lucrarile au fost sistate in 1989, urmand ca, in 4-5 ani, investitia, care se ridica la aproape 500 milioane de euro, sa fie finalizata.