Intelepciunea populara spune ca un lucru este cu atat mai bun cu cat costa mai scump. De obicei, acest lucru este adevarat si este suficient sa privim spre domeniul publicitar si al construirii de imagine.

Piata reclamelor comerciale se dezvolta rapid si bugetele alocate acestei activitati pot atinge sume impresionante pentru oricine.

La fel de impresionanta ni se pare si suma pe care a scos-o din "buzunar" Ministerul Sanatatii pentru spotul campaniei "Mergi la medic! Fa-ti setul de analize gratuite ca sa fii sanatos!". Faptul ca Ministerul Sanatatii a trebuit sa scoata din "buzunar" 6381 lei pentru un spot fara mesaj si care nu intruneste cele patru calitati pe care trebuie sa le aiba un asemenea produs ar fi trebuit sa-l puna pe ganduri pe contabilul Eugen Nicolaescu. Este vorba despre Atentie, Interes, Dorinta si Actiune. Specialisti care au emis un ghid de bune practici in achizitia serviciilor de publicitate de catre institutiile publice spun ca AIDA este acel model al modului in care functioneaza publicitatea, prin atragerea atentiei consumatorului, apoi a interesului acestuia. Doar ca, pentru Nicolaescu, aceste notiuni sunt straine.

Mister la Minister

Lasand la o parte secretomania de care da dovada in continuare mai-marele de la Minister, acesta sfideaza contribuabilii, iar impertinenta sa merge si mai departe. Ca urmare a solicitarii facute de reprezentantii ziarului "Curentul" prin care ceream sa aflam numele agentiei de publicitate ce a realizat spotul, Biroul de presa ne trimite un raspuns scris pe genunchi: "spotul campaniei a fost realizat de o agentie de publicitate, prin procedura de cumparare directa, conform articolului 19 din Ordonanta de urgenta 34/2006". La inceput nici nu am crezut ca spotul ar fi facut de vreo agentie de turism ori de vreo persoana amatoare, insa amatori sunt cu siguranta cei care sfideaza intelepciunea si rabdarea omului de rand, care deja este satul de masurile populiste luate de contabilul Ministerului Sanatatii. Pe de alta parte, in aceeasi solicitare ceream explicatii legate de erorile scapate in acelasi text. Cum a fost posibil ca in anexa nr. 2 la normele metodologice sa se precizeze eronat ca persoana care vrea sa-si faca analizele in luna aniversara trebuie sa nu aiba ori sa fi avut in ultima luna raceala sau alte afectiuni febrile, nu am reusit sa ne lamurim, deoarece am fost trimisi la "Monitorul Oficial", aceasta institutie fiind cea care tipareste actele normative. Da, este adevarat, doar ca oficialii MO tiparesc produsul finit ce le este furnizat.

CNA a impus spotul pe posturile de radio

Consiliul National al Audiovizualului a recomandat inca de anul trecut posturilor de radio si televiziune promovarea in regim de campanie sociala a campaniei "Mergi la medic! Fa-ti setul de analize gratuite ca sa fii sanatos!". Solicitarea de a promova campania "Mergi la medic! Fa-ti setul de analize gratuite ca sa fii sanatos!" a venit din partea Ministerului Sanatatii si se refera la difuzarea in emisiunile informative a spoturilor referitoare la Programul de evaluare a starii de sanatate a populatiei.


Despre autor:

Sursa: Curentul.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.