Sistemul functioneaza deja pe Bulevardele Lascar Catargiu, Gheorghe Magheru si Nicolae Balcescu, urmand sa fie finalizat pana la sfarsitul lunii noiembrie. Primarul general Adriean Videanu a declarat ieri, la inaugurarea Centrului de Control al sistemului de management al traficului, ca sistemul este cel mai modern din Europa.

Detectori de trafic, semafoare "inteligente" care se vor adapta in functie de numarul masinilor aflate in circulatie, sisteme pentru vizualizare a intersectiilor si panouri de comanda - acestea sunt coordonatele sistemului de fluidizare a traficului in Bucuresti.

Centrul de Control al sistemului de management al traficului, care va monitoriza traficul individual si transportul public in comun din Capitala a fost inaugurat ieri, primarul general Adriean Videanu declarand ca sistemul este cel mai modern din Europa. "Este un proiect important care face parte din cele patru masuri care trebuiesc luate pentru fluidizarea traficului, si anume realizarea parcarilor, a infrastructurii, management de control al traficului si utilizarea de catre cetateni a transportului public in comun", a declarat Videanu, precizand ca sistemul este singurul care controleaza traficul individual si transportul public in comun din interiorul unui centru.

Citeste si:

Sistemul de management al traficului va include 140 de intersectii, peste 300 de vehicule ale Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) si trei masini de interventie. Acesta cuprinde un sistem adaptiv pentru controlul traficului (UTC), un subsistem pentru managementul vehiculelor care apartin RATB (PTM) si un subsistem pentru vizualizarea masinilor in intersectii (CCTV).

Sistemul functioneaza deja pe Bulevardele Lascar Catargiu, Gheorghe Magheru si Nicolae Balcescu, urmand ca sistemul sa fie finalizat pana la sfarsitul lunii noiembrie.

Modul de functionare al semafoarelor "inteligente" consta in ajustarea timpilor de semaforizare din intersectii, in functie de informatiile primite in timp real cu ajutorul sistemului. Astfel, la nivelul fiecarei intersectii sunt instalati "detectori de trafic" care furnizeaza informatiile necesare sistemului, iar in momentele de aglomeratie in trafic, se va dicta masura de schimbare a culorii semafoarelor pe principiul acordarii de prioritate pentru directiile de mers cele mai solicitate.