Interpelat de moderator pe tema taxei auto, seful statului a refuzat sa abordeze subiectul. "Nu o discut, ca este ilegala" a fost singura replica a presedintelui. Ultima confruntare pe tema taxei auto intre presedintele Traian Basescu si premierul Calin Popescu-Tariceanu a avut loc la semnarea contractului prin care Ford a preluat Automobile Craiova. Atunci, seful statului l-a acuzat pe primul-ministru ca a introdus taxa auto pentru a proteja interesele Citroen. "Sigur ca este greu, e foarte greu sa nu raspunzi. Imi propusesem sa ramanem intr-o nota amicala si inteligenta, dar deocamdata, domnule prim-ministru, nu am avut senzatia ca aceasta taxa a protejat vreun automobil Ford, deocamdata Citroen este puternic protejat", a spus Basescu.

"Azi, dupa cum ati vazut, i-am intins o mana presedintelui sa sutina taxa auto. Taxa aceasta este gandita ca intreprinderile, cum este cea de la Craiova, sa continue sa produca, nu sa se inchida. Daca Romania ar fi devenit un cimitir pentru masinile vechi, nu mai eram acum sa semnam privatizarea Ford, iar muncitorii ar fi plecat acasa, in somaj, incercand sa-si gaseasca alte locuri de munca. Si azi, la mana intinsa, am avut parte de o lovitura sub centura si de calomnii", a replicat ulterior Tariceanu.

Disputa a venit dupa ce seful statului i-a cerut premierului, intr-o scrisoare, sa anuleze taxa auto.
A treia formula a taxei auto, discutata, in urma cu o saptamana, in prima lectura, de Guvern, prevede taxarea noxelor in proportie de 70% si a dioxidului de carbon in proportie de 30%, iar acest principiu se aplica pentru masinile euro 3 si euro 4. PD-L a criticat si aceasta varianta a taxei convenita cu Comisia Europeana.