Reprezentantii Comisiei Europene au fost de acord cu principiile de calculare a noii versiuni a taxei auto. Informatia a fost confirmata pentru BBC de o inalta sursa guvernamentala. Conform ultimei variante a taxei de prima inmatriculare, calculul sumei care trebuie platita de cumparatorii de autovehicule se va face in functie emisiile de dioxid de carbon si de cele de noxe.

Potrivit sursei citate, taxarea ar urma sa se faca la masinile Euro 4 si Euro 3 in functie de emisiile de dioxid de carbon si cele de noxe. Pentru masinile Euro 3 care nu au trecute in cartea tehnica emisia de dioxid de carbon, impozitarea se va face numai in functie de emisiile de noxe, adica oxizii de azot, bioxidul de sulf sau praful. Formula de calcul folosita pentru emisiile de noxe va fi aplicata si in cazul masinilor cu o motorizare mai veche de standardul Euro 3.

Un alt aspect asupra caruia s-a cazut se pare de acord la Bruxelles este acela ca cu cat o masina este mai veche cu atat taxa va fi mai mare: cu cat standardul de motorizare este mai scazut cu atat coeficientii de calcul vor fi mari. Cu alte cuvinte, se va tine seama de principiul care a stat la temelia taxei de prima inmatriculare in prima ei forma - menita sa impiedice inmatricularea de masini la mana a dou, aduse din strainatate.

Citeste si:

Aceeasi sursa guvernamentala a precizat ca insa ar urma sa fie aplicat si principiul potrivit caruia o masina noua fata de un automobil vechi va polua pe o perioada mai lunga de timp, astfel ca si taxa pentru masinile euro 3 si euro 4 s-ar putea modifica.Pe de alta parte, Comisia Europeana nu a oprit inca procedura de sanctionare a Romaniei pentru aceasta taxa, considerata discriminatorie pentru masinile cumparate de cetateni din alte state ale pietei comune.

Totusi, comisarul european pentru multilingvism, Leonard Orban, a declarat, saptamana trecuta, ca noua varianta de modificare a normelor privind taxa de prima inmatriculare transmisa Comisiei Europene este considerata, la o prima evaluare, compatibila cu normele comunitare.