Videanu sustine ca este nevoie de o linie care sa fie legata de statia Piata Victoriei sau 1 Mai si sa deserveasca zonele de nord ale Bucurestiului, si nu de o linie care sa lege centrul Capitalei de Aeroportul Otopeni.

"Extinderea metroului catre Otopeni are ca scop principal rezolvarea traficului din nordul Capitalei, zona care s-adezvoltate foarte mult in ultima vreme", a explicat Adriean Videanu, citat de Romania Libera.

"Solutia propusa de Ministrul Transporturilor nu e viabila. Domnul Orban vrea o mocanita pentru Bucuresti, care sa plece din Gara de Nord. Noi nu vrem sa legam centrul orasului de Aeroportul Otopeni. Eu nu vreau doua trenuri pe zi", a mai spus Videanu.

Citeste si:

Primarul a spus ca proiectul municipalitatii are ca principal obiectiv descongestionarea traficului pe zona de nord si legarea la sistemul de transport a cartierelor Domenii, Aviatiei, Baneasa si Otopeni si nu doar o simpla legatura cu Aeroporul Interna- tional „Henri Coanda“. Proiectul municipalitatii este estimat la 1,2 miliarde de euro, cu un termen de inaugurare intre 5 si 7 ani. Primele 300 de milioane de euro au fost aprobate in ianuarie anul acesta de guvernul japonez. Magistrala ar urma sa aiba 20 de kilometri lungime si aproximativ 19 statii.

Potrivit EVZ, Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport este un alt subiect de disputa. Videanu a sustinut ca propunerea ministrului Orban de a subordona guvernului aceasta institutie este „un lucru incalificabil“. El a dat exemplu orasele Madrid si Paris, unde aceasta autoritate este subordonata municipalitatii.