Principalele partide de pe scena politica romaneasca mizeaza in continuare cu precadere pe consultanta din afara tarii
Astfel ca, in preajma alegerilor locale, strategii de baza ai PNL, PSD si PD-L au inceput sa lucreze. Desi campania pentru locale se face diferentiat pe zona, ceea ce presupune ca fiecare candidat sa-si construiasca o strategie proprie, intotdeauna exista ca*teva linii directoare dictate de la centru. Iar tocmai in vederea acestor pretioase sfaturi ar putea intra in «scena»: Dan Andronic si Arthur Finkelstein plus Tal Silberstein, acompaniati de Dorin Marian pentru PNL, Felix Tataru si posibil Carol Sebastian pentru PD-L, iar pentru PSD deja celebrii consilieri ai lui Tony Blair - Anthony Giddens si James Humphreys. In teritoriu, fiecare isi alege ce consultanti doreste. Tocmai de aceea s-a ajuns ca Adriana si Claudiu Saftoiu sa consilieze in vederea localelor unii primari PNL.

Firma sotilor Saftoiu, Capital Promotion, se va implica direct in campania electorala a mai multor primari PNL, transmite NewsIn. Potrivit fostei consiliere a lui Traian Basescu, Adriana Saftoiu, firma Capital Promotion lucreaza cu mai multi primari PNL cu care a colaborat si in campania din 2004, dar si cu alti candidati independenti. Adriana Saftoiu a precizat pentru «Gardianul» ca „nu este nimic nou si nimic extraordinar in faptul ca lucreaza cu liberalii“. „Firma pe care o reprezint a mai lucrat cu acesti oameni si nu am gasit de cuviinta sa incetam colaborarea cu ei doar pentru ca PNL si PD nu s-au mai inteles. Dar vreau sa intelegeti ca suntem consultanti. In nici un caz nu sunt sefa de campanie la Hunedoara, asa cum s-a spus. Deci noi oferim consultanta. Insa daca stafful de campanie al respectivului primar cu care noi lucram decide sau nu sa tina cont de eventualele linii directoare de la centru, este problema lor. Trebuie sa va spun ca o campanie unitara la nivel national a unui partid este valabila mai mult pentru parlamentare. La locale, in principiu fiecare isi face campania asa cum considera, tinand cont de specificul fiecarei zone si a elementelor din teritoriu, pe care el le cunoaste cel mai bine“, a mai spus Adriana Saftoiu. Desi fostul consilier prezidential a precizat ca numele oamenilor cu care va lucra in campanie sunt informatii confidentiale la acest moment, surse liberale citate de NewsIn sustin ca primarul Bacaului, liberalul Romeo Stavarache, este unul dintre cei care ar beneficia de consultanta pe probleme de imagine a firmei sotilor Saftoiu. Aceleasi surse au precizat ca un alt client ar fi candidatul PNL pentru primaria orasului Galati, Marius Stan.

Andronic si Saftoiu s-au infratit

Liberalii vor mai colabora pentru alegerile locale si cu firma condusa de Dan Andronic, Multimedia Political Communication, fost sef al campaniei lui Adrian Nastase. Andronic lucreaza in echipa cu grupul de consultanti israeliano-americani, care il include pe Arthur J. Finkelstein, un fost consultant al lui Richard Nixon si al altor politicieni americani, dar si al companiilor omului de afaceri Donald Trump. Arthur Finkelstein a mai fost angrenat in campaniile de imagine a PNL si a liderului acestuia, Calin Popescu-Tariceanu, pentru alegerile europarlamentare. Strategul american, cel care a pus pe jar adversarii politici ai republicanilor timp de 30 de ani, si-a creat reputatia pe doua dimensiuni: campanii negative si discretie. Metoda folosita de acesta este suprasaturarea electoratului prin afise, spoturi, mesaje verbale, care, repetate frecvent, discrediteaza si dezarmeaza adversarii clientelei sale. Un alt strateg american al PNL este si Tal Silberstein, care a lucrat pentru campania lui Adrian Nastase din 2004, insa i-a oferit consultanta si premierului israelian Ehud Olmert. Un alt important strateg de a carui expertiza poate beneficia PNL este si Dorin Marian, care nu demult a fost numit seful departamentelor lui Tariceanu. Activitatea sa este una foarte discreta, insa cuvantul sau cantareste foarte mult mai ales in ochii premierului. „Am contract de consultanta cu PNL valabil pana la sfarsitul acestui an. Deci pana atunci lucram cu PNL, implicit si la aceasta campanie. Noi ne ocupam de focus grupuri, sondaje, analiza, strategie. Tinem legatura cu Tariceanu si Motreanu. Noi le facem oferta, dar desigur ei decid ce fac mai departe, adica ce aplica sau nu. Despre strategia de la alegerile care se apropie nu pot sa va spun foarte multe pentru ca este in proces de elaborare“, a declarat Dan Andronic.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.