Bulgaria va demara in aceasta luna lucrarile la podul Calafat-Vidin. Astfel, in timp ce malul bulgaresc va deveni santier in toata regula, partea romana inca someaza. La inceputul lui 2007, fostul ministru al Transporturilor Radu Berceanu afirma ca partea romana mai are nevoie de zece luni pentru realizarea proiectului. In luna octombrie a aceluiasi an, actualul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, dadea asigurari ca lucrarile la podul peste Dunare de la Calafat-Vidin „vor incepe simultan pe ambele maluri“ si ca vor dura pina in 2010, precizeaza Cotidianul. In ciuda declaratiilor optimiste, nu s-a miscat aproape nimic, iar stadiul podului pe malul romanesc este la zero deoarece autoritatile nu au terenul pentru construirea infrastructurii de acces la pod.

Wall-Street preciza in februarie ca Romania si Bulgaria au semnat, la Sofia, la 31 iulie 2006, acordul privind trecerea frontierei a persoanelor, mijloacelor de transport, echipamentelor si materialelor, in procesul de constructie si dare in exploatare a noului pod mixt (rutier si feroviar) de frontiera, intre cele doua tari, peste fluviul Dunarea.

Podul care urmeaza sa fie construit va fi finantat cu ajutorul unui grant ISPA in valoare de 70 de milioane de euro, al unui imprumut de 70 de milioane de euro de la Banca Europeana de Investitii, unui grant de doua milioane de euro si a unui imprumut de 18 milioane de euro de la Banca Germana pentru Dezvoltare (KFW), unui grant de cinci milioane de euro de la Agentia Franceza pentru Dezvoltare (ADF) si cu suma de 60,76 de milioane de euro, alocata de guvern din bugetul Bulgariei. Cele zece milioane de euro necesare pentru cercetare, design si consultanta sunt asigurate de granturi de la AFD si KFW, de la programele de preaderare europeana PHARE si ISPA si de bugetul de stat.

Infrastructura de acces la pod, de pe teritoriul romanesc, va insemna construirea a 8,7 km de drum, din care 3 km de autostrada cu doua benzi pana la drumul national Craiova-Calafat. Calea ferata se va intinde pe 3,3 km de la capatul podului pana la calea ferata existenta Golenti-Calafat. Termenul de finalizare a lucrarilor este 2009. Podul ar trebui sa fie gata in 2010, iar pana in 2030 ar trebui sa aiba o capacitate de transport de 8.400 vehicule si de 30 de trenuri. Bulgaria si Romania sunt legate printr-un singur pod pe deasupra Dunarii, intre orasele port Ruse si Giurgiu, in timp ce orasele Vidin si Calafat, sunt unite doar printr-un traseu de feribot.