Comisarul european pentru transporturi se declara multumit de situatia retelei feroviare si prevede un mare viitor transportului pe Dunare. El atrage atentia guvernului asupra necesitatii investitiilor in proiectele rutiere europene
Ovidiu Nahoi: - Domnule vicepresedinte, in timpul vizitei dumneavoastra la Bucuresti si Constanta ati felicitat autoritatile romane pentru infrastructura de cale ferata. Suna ciudat pentru noi, romanii, sa auzim laude la adresa infrastructurii de transport. Mai degraba am merita critici...

Jacques Barrot: - Am felicitat Romania pentru eforturile ei de a instaura un sistem modern de transport pe calea ferata. Aveti a patra retea feroviara din Europa, folosita atat pentru trenuri de marfa, cat si pentru calatori. Transportati circa 40% din calatori si bunuri pe aceasta retea. Ceea ce este foarte bine. Dar asta nu inseamna ca Romania trebuie sa o lase mai moale. Mai este nevoie de modernizarea infrastructurii si echiparea ei cu tehnologie de semnalizare dupa sistemul ERTMS.

- Adevarul este ca principala noastra nemultumire este legata de infrastructura rutiera. Aici chiar nu e loc de laude.

- Romania are cea mai putin dezvoltata retea de autostrazi dintre toate tarile membre ale Uniunii Europene, numai 264 km de autostrada. Este insuficient pentru a-i permite economiei voastre sa creasca in conformitate cu potentialul ei.

Romania trebuie sa foloseasca pe cat de eficient posibil banii care i se pun la dispozitie din Fondurile structurale si de coeziune. Doar in acest mod romanii se pot lega de restul Uniunii Europene si pot sa atraga beneficiile ce rezulta dintr-o piata interna largita. Romania are un mare potential economic, dar are nevoie de o retea de transport adecvata.

Sunt foarte ingrijorat de siguranta pe drumurile romane si pentru ca aveti o rata de 115 oameni morti in accidente la un milion de locuitori in comparatie cu media UE de 87 pierderi de vieti omenesti in accidente la un milion de locuitori. Trebuie sa amelioram situatia.

- Care sunt prioritatile in acest domeniu? Si va intreb asta pentru ca, actualmente, mai mult se vorbeste si mai putin se lucreaza pe doua directii rutiere spre Vest. Este autostrada Transilvania o prioritate pentru Comisia Europeana?

- Proiectul Transilvania nu face parte din reteaua transeuropeana, asa ca nu este una dintre prioritatile noastre. Uniunea Europeana are trei proiecte prioritare in Romania: axa prioritara 7 (autostrada Nadlac-Sibiu), culoarul 18 (calea navigabila din regiunea centrala a Dunarii) si 22 (calea feroviara Curtici-Brasov). Finantarea UE ar trebui concentrata pe aceste axe si folosita in cel mai eficient mod.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.