Controlul, demarat in urma cu aproximativ o saptamina, urmareste modul in care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a respectat prevederile care obliga ca firma Bechtel sa fie platita de abia dupa ce lucrarile sint verificate de consultantul angajat de stat, respectiv de catre firma franceza Scetauroute, informeaza Cotidianul. „Verificarea Corpului de Control este tehnica si va fi controlata in principal existenta tuturor avizelor pentru platile facute firmei americane. Controlul va dura aproximativ o luna“, a spus ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Acesta a adaugat ca Marian Gabriel Stefanescu, seful Corpului de Control, a extins aria verificarii la intregul contract. Surse oficiale din minister afirma ca Ludovic Orban s-a sesizat in urma mai multor anchete de presa referitoare la derularea contractului cu Bechtel. In primavara anului trecut, CNADNR a dispus ca Bechtel sa primeasca 75% din bani fara nici o verificare prealabila de calitate a lucrarilor, iar in luna iunie Scetauroute a primit din nou o dispozitie similara.

Dupa o lunga perioada de finantari direct de la bugetul statului, pentru dezvoltarea infrastructurii, conducerea Ministerului Transporturilor a tinut, ieri, o intreaga pledoarie in favoarea variantei concesiunii, ca solutie salvatoare. Principalul avantaj al concesionarii ar fi acela ca fondurile necesare trebuie asigurate nu de la stat, ci din sursele concesionarului. Adevarul mentioneaza ca ministrul transporturilor, Ludovic Orban, considera ca singura modalitate pentru dezvoltarea infrastructurii in urmatorii ani o reprezinta contractele de concesionare. S-ar putea construi, astfel, atat autostrazile pentru care pregatirile formale sunt in stadii avansate, cat si canalul navigabil Dunare-Bucuresti.
Ludovic Orban, care a participat la o dezbatere pe tema concesionarilor si achizitiilor publice, organizata de Money Chanel, si-a exprimat deschis pozitia de sustinator al contractelor de concesionare in privinta constructiilor de autostrazi, bazandu-se pe principiul ca utilizatorul plateste.

Citeste si:

"Fara concesionari, Romania nu isi poate dezvolta in urmatorii sase-sapte ani structura de autostrazi. Rambursarea investitiilor urmeaza sa se faca in 20-30 de ani, fie prin intermediul unei taxe pe autostrada, fie de la buget". Orban a precizat ca, in cazul rambursarii investitiilor de la buget, nu i se pare normal ca toti romanii sa plateasca pentru cei care folosesc o autostrada.