Nici un tren nu circula maine, intre orele 7 si 9, iar daca Ministerul Transporturilor nu da peste 14%, sindicatele nu lasa sub 18,5%
Cei care si-au facut planul sa mearga maine cu trenul ar trebui sa se orienteze catre alte mijloace de transport. Intre orele 7.00 si 9.00, nici un tren nu va pleca in cursa, iar cele care vor fi pe traseu in acest interval de timp vor ramane priponite in primele statii pe care le vor intalni. Nici dupa ora 9.00 nu va fi bine sa circuli cu trenul - reluarea circulatiei in parametrii obisnuiti va dura cateva ore, informeaza Gandul.

Presedintele Federatiei Nationale Feroviare - Miscare Comercial, Gheorghe Popa, a declarat ca reprezentantii administratiei au inaintat aceeasi oferta de majorare salariala, de 8%, dar a precizat ca li s-a promis, în continuare, gasirea de solutii pentru o majorare de 5% din aprilie si una de 5% din luna octombrie. Sindicalistii nu au fost satisfacuti de oferta, drept care vor intrerupe lucrul maine dimineata, arata Gardianul. Sute de trenuri vor fi oprite in intreaga tara.

Ieri, in fata amenintarii cu greva de avertisment, conducerea Ministerului Transporturilor a ridicat cat a putut oferta salariala. Ultimul procent avansat a fost de 14% crestere fata de media salariala din octombrie 2007. Banii ar urma sa fie acordati in doua transe: 5% din aprilie 2008 si 5% din octombrie 2008. Liderii Federatiei Miscare Comercial - structura sindicala care a decis declansarea grevei de avertisment - au respins insa oferta ministerului. Cererea sindicalistilor este crestere salariala de 18,5% - adica aceeasi de acum o luna, cand au blocat calea ferata printr-un soi de protest spontan. Deznadejdea secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Barna Tantos, care parea sincer cand spunea ca nu are de unde sa acorde mai multi bani avand in vedere starea bugetului de stat, nu i-a convins pe sindicalisti.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.