Potrivit Ordonantei, CNSAS va asigura, in continuare, accesul la propriul dosar intocmit de organele Securitatii, constand in studierea documentelor, eliberarea de copii de pe actele dosarului si de pe alte inscrisuri care privesc propria persoana, inclusiv documente privind identitatea persoanelor care, utilizand nume conspirative, au contribuit cu informatii la completarea dosarului. De asemenea, Consiliul va avea competenta de a verifica, la cerere sau din oficiu, toate categoriile de persoane numite sau alese care erau precizate in Legea nr. 187/1999. Colegiul CNSAS va continua sa gestioneze arhiva si bazele de date create de institutie si va continua sa primeasca noi dosare de la actualii detinatori. Personalul CNSAS existent la data publicarii deciziei Curtii Constitutionale isi pastreaza toate drepturile si obligatiile rezultate din raporturile de munca sau de serviciu, dupa caz
„CNSAS face tot ce facea si inainte, doar ca nu mai da verdicte. Emite acte de constatare care pot fi contestate in termen de 60 zile fie la Colegiul CNSAS, fie direct in instanta. Colegiul are la dispozitie 30 de zile pentru a solutiona o eventuala contestatie si daca exista in continuare o decizie care il nemultumeste pe contestatar, acesta se poate adresa instantei. Sesizarea Colegiului e pur facultativa. Oricum, verdicul va fi dat doar de instanta de judecata“, a spus consilierul premierului, Marius Oprea, care a adaugat ca a fost eliminata „sintagma atit de contestata de securitate ca politie politica“.
Specialistii in drept constitutional contactati de Cotidianul sint insa de parere ca noul act normativ este la fel de vulnerabil la un eventual control al CC ca si legea respinsa deja, din pricina unei prevederi conform careia, daca persoana despre care CNSAS „constata“ ca a colaborat cu Securitatea nu contesta aprecierea Consiliului, constatarea va fi publicata in Monitorul Oficial. Acest aspect face parte insa din exceptia deja admisa, anume dreptul la imagine al unei persoane fata de care justitia nu s-a pronuntat. Deputatul Sergiu Andon, cel care a obtinut de la CC casarea legii CNSAS, considera transant ca aceasta prevedere este „o prostie, pentru ca o decizie administrativa (constatarea CNSAS - n.r.) nu poate fi obligatorie, asa cum devine prin publicarea ei in Monitorul Oficial“. Andon crede ca Ordonanta nu va trece de Parlament in aceasta forma.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Cum să-ți planifici lista de cumpărături pentru o dietă echilibrată? Ponturi...
Sursa: kudika.ro
-
Incendiu la Petromidia | Autoritățile au instaurat Planul Roșu de intervenție
Sursa: wall-street.ro