Sa fie charismatic, harnic, sa nu se gandeasca la ciolan si, mai ales, sa intruneasca cele mai multe intent ii de vot in sondaje. Sunt calitat ile esentiale ale candidatului la primarie. Pentru „zestrea“ asta, partidele sunt gata sa cheltuiasca, oficial, sume ce ajung la cateva sute de mii de euro pentru alegerea unui primar de sector si un milion de euro pentru fotoliul de la Capitala. Neoficial, sumele ce includ banii negri de campanie pot ajunge la cel putin un milion de euro pentru un sector si doua-trei milioane de euro la Capitala. Contribut ia candidatului, desi interzisa de lege, se invarte in jurul a 30%, indiferent de postul vanat.

Miza mare, cheltuieli „mici“

Castigarea Capitalei este o miza mare pentru orice partid. Importanta mizei si specificul vietii in cel mai mare oras al tarii sporesc costurile campaniei electorale la cote de neimaginat in alte orase. Analistii politici recunosc ca votul costa mai putin in provincie fata de pretul pe care trebuie sa-l platesti ca sa-i castigi pe bucuresteni, dar, daca judecam fie si numai dupa bugetul Capitalei, merita sa cheltuiesti cateva milioane de euro in campanie ca sa ajungi sa invarti, cum vrei tu, bugete de cateva miliarde de euro anual. Ca sa nu mai punem la socoteala ca, de la Capitala, poti sa ajungi, candva, chiar la Cotroceni.