Desi primele benzinarii ar fi trebuit sa fie deschise odata cu sezonul estival din acest an, din cauza intarzierii procesului de concesiune a terenurilor, ele vor aparea pe Autostrada Bucuresti-Cernavoda, abia in 2009, dupa cum informeaza Ziua. Pana atunci, principala legatura intre Bucuresti si litoral va semana din ce in ce mai mult cu un drum abandonat, iar de un trafic sigur nici nu se poate vorbi.

"Nu cred ca vom indeplini acest obiectiv"

"Benzinariile trebuiau concesionate in sezonul estival al acestui an, dar nu cred ca vom putea indeplini acest obiectiv, asa ca primele benzinarii vor aparea pe autostrada din 2009", a explicat Dorin Debucean, citat de Rompres. Procesul de concesiune, ce a demarat in urma cu trei ani, a fost intarziat de primariile din zona, care trebuiau sa predea planurile cu parcelele pe care urmau facute benzinariile sau spatiile de servicii. Acestea urmau ulterior sa fie intabulate si sa aiba cadastru pentru a putea fi concesionate. Ministerul Transporturilor are trei variante pentru concesionare, fie pe o perioada de cinci ani, fie pe zece sau pentru 15 ani. Pentru aparitia acestor spatii de servicii si benzinarii pe Autostrada A2 singura solutie este concesiunea.

Desi, potrivit Adevarul, anul trecut oficialii companiei nationale de drumuri ne promiteau ca cei care vor circula pe autostrada Bucuresti-Cernavoda in aceasta vara vor avea unde sa isi faca plinul cu carburanti, iata ca lucrurile se mai amana cu un an. Explicatia data de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) este ca procesul de concesiune, demarat in urma cu trei ani, a fost intarziat de primariile din zona. Autoritatile locale trebuiau sa predea planurile cu parcelele pe care urmau facute benzinariile sau spatiile de servicii, ca ulterior acestea sa fie intabulate si sa aiba cadastru pentru a putea fi concesionate.

Citeste si:

"Benzinariile trebuiau concesionate in sezonul estival al acestui an, dar nu cred ca vom putea indeplini acest obiectiv, asa ca primele benzinarii vor aparea pe autostrada din 2009", a declarat, ieri, citat de Rompres, directorul general adjunct al CNADNR, Dorin Debucean. In vara anului trecut, seful companiei de drumuri, Mihai Grecu, declara un lucru similar. "Sezonul viitor (in 2008 - n.r.) ne va prinde pregatiti si cu benzinariile si la capitolul servicii", a afirmat Grecu.

Concesionare pe maximum 15 ani

Pentru aparitia acestor spatii de servicii si benzinarii pe Autostrada A2 singura solutie este concesiunea. CNADNR este in acest moment proprietarul terenurilor, care apartin insa statului si deci nu pot fi vandute, ci doar concesionate. Ministerul are trei variante pentru concesionare, fie pe o perioada de cinci ani, fie pe 10 sau pentru 15 ani. Dorin Debucean a precizat ca CNADNR realizeaza in acest moment o expertiza cu privire la concesionarea utilitatilor pe Autostrada Bucuresti - Pitesti (A1) si Autostrada Bucuresti - Cernavoda (A2), urmand ca licitatia pentru concesionare sa demareze in a doua jumatate a acestui an. "Noi facem o expertiza si cred ca in acest an, poate in vara, vom demara licitatia pentru concesiune. Este vorba despre administrare pe A1, de administrare si spatii de servicii pe A2", a explicat directorul general adjunct al CNADNR.