Guvernul va restitui diferenta dintre taxa actuala si cea noua, convenita cu Uniunea Europeana, celor care au inmatriculat masini vechi de la 1 ianuarie 2007 si pina la 1 iulie 2008, atunci cind noua taxa va intra in vigoare, a declarat ieri directorul adjunct pentru impozite si taxe indirecte din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, Mihail Hura.

Oficialul n-a dat detalii despre modul in care banii vor fi dati inapoi, dupa cum informeaza Cotidianul, dar a precizat ca procedura va fi introdusa in normele de aplicare a ordonantei care schimba taxa auto. „Statul nu va pune, in nici un caz, vreo bariera administrativa in calea recuperarii diferentei de taxa“, a asigurat Hura. Taxa va putea fi recuperata numai la solicitarea celui care a platit-o, pentru ca, in unele cazuri, noua taxa este chiar mai mare decit cea actuala. In plus, statul va returna o diferenta de bani si la o eventuala vinzare a masinii in afara tarii. Nici aici oficialii nu dau explicatii.

In plus, Adevarul adauga ca autoritatile romane incearca sa justifice noul mod de calcul prin care se plateste mai mult pentru masinile noi si mai putin pentru cele vechi

Ministrul mediului, Attila Korodi, a sustinut ieri ca taxa pentru poluarea auto nu a fost inventata de Guvernul Romaniei, fiind aplicata si in alte state membre ale Uniunii Europene, precum Danemarca, Olanda si Grecia. El a avut o justificare penibila in momentul in care a trebuit sa explice de ce se plateste mai putin pentru un autoturism mai vechi decat pentru altul nou, evident mai putin poluant.

Citeste si:

Attila Korodi sustine ca noul algoritm de calcul se bazeaza pe principiul conform caruia gradul de poluare este stabilit corespunzator perioadei de utilizare a autoturismelor. Ministrul a explicat astfel ca o masina noua are o durata de viata, dar si de poluare de pana la 20 de ani, in timp ce un autovehicul vechi va mai polua doar cativa ani. Acest exemplu este contrazis insa, in realitate, prin existenta a zeci de mii de masini in circulatie cu o vechime de 30 de ani sau chiar mai mare.

Insa in privinta „Rabla“ , nicio schimbare, aceasta ramane la 30.000 de masini, potrivit Evz. „Targul“ cerut de producatorii si importatorii de masini noi, care au declarat ca vor accepta taxa daca guvernul va aproba sa majoreze la 100.000 numarul autoturismelor incluse in programul „Rabla“, s-ar putea sa-i lase cu buza umflata. Ministrul mediului a informat ieri ca analizeaza inca aceasta propunere, dar ca in prezent calculul este facut la 30.000 de masini.

Deranjati de noul nivel al taxei care impune plata unor sume de peste 400 de euro pentru masinile noi, reprezentantii Dacia aleg sa sustina actuala forma a taxei auto, adica taxarea direct proportionala cu vechimea. Producatorul auto reclama prezenta „rablelor“ pe strazile din Romania.