Disputa privind moartea fostului director al cotidianului „Adevarul“ a ajuns in faza in care inclusiv anchetatorii par dispusi sa priveasca evenimentele in urma carora Dumitru Tinu a decedat dintr-o perspectiva ceva mai ampla.

Potrivit Gardianul, procurorii au redeschis ancheta pentru a vedea in ce masura suspiciunea conform careia trecerea in nefiinta a lui Tinu se incadreaza la „omor din culpa“ este sustenabila cu argumente criminalistice. Opinia expertilor de la Volvo naste noi suspiciuni.

Nu cunoastem motivele care au stat la baza deciziei magistratilor prahoveni de a redeschide dosarul pentru a cerceta aceasta posibilitate, insa ziarul „Gardianul“ a fost in masura sa aduca in atentia opiniei publice amanunte care rastoarna concluzia initiala a anchetei, conform careia Tinu ar fi murit in urma impactului masinii pe care o conducea, impact care ar fi avut loc la o viteza de 60-70 de kilometri pe ora. Asa cum am aratat in editiile anterioare in care am tratat acest subiect, expertii Parchetului au dovedit in ultima lor analiza ca, intr-adevar, impactul respectiv s-a produs la viteza de 20 de kilometri pe ora. Comparativ, prezentam imaginea autoturismului Volvo S40 condus de Dumitru Tinu si fotografia unui model identic, avariat in urma impactului la 60-70 de kilometri pe ora.

Marul discordiei: centura de siguranta

Aici fiind ajunse concluziile anchetei privind moartea lui Dumitru Tinu, centrul de greutate al anchetei vizand decesul sau se muta pe concluziile raportului medico-legal ce va fi intocmit dupa ce rezultatul studiului privind osemintele directorului de la „Adevarul“ va fi predat organelor de urmarire penala.

Tot Gardianul era cel care scria cu certitudine ( pe data de 7 decembrie 2007), ca Dumitru Tinu a murit in urma unui accident facut cu viteza de 20 km pe ora!

Cercetarile procurorilor privind moartea lui Dumitru Tinu urmaresc trei piste teoretic posibile: accident, omor sau suicid. Ultimul raport criminalistic rastoarna concluziile initiale privind premisele accidentului: impactul masinii conduse de directorul ziarului „Adevarul“ a avut loc la o viteza de 20 de kilometri pe ora, nu la viteza de 50-60 de kilometri/ora, cum stimula raportul initial. De asemenea, varianta initiala, conform careia masina a pivotat dupa impact, nu mai este sustinuta de specialisti.

La inceputul lunii trecute, specialistii Institutului National de Expertize Criminalistice (INEC) au finalizat raportul de expertiza privind imprejurarile in care a murit jurnalistul Dumitru Tinu. Documentul nu face insa referire la victima, motivatia acestui fapt fiind aceea ca INEC nu dispune inca de un soft de simulare a accidentului, care sa reconstituie deplasarile in interiorul autovehiculului ale ocupantilor acestuia, in timpul unui accident.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.