Trei noi cerinte fixate de CE pentru calcularea taxei auto de prima inmatriculare

Valoarea taxei modificate va creste chiar si de aproape trei ori in cazul masinilor noi.

Valoarea finala a taxei auto de prima inmatriculare va fi fixata de Guvern in functie de trei noi cerinte ale Comisiei Europene (CE), dar care nu vor modifica esential valorile propuse de expertii romani, a declarat ieri, Attila Korodi, ministrul Mediului si Dezvoltarii Durabile.

Comisia Europeana a solicitat

Romaniei sa stabileasca un cuantum mai mare al taxei de prima inmatriculare in cazul autovehiculelor cu un catalizator euro mai putin performant, astfel ca taxa sa scada mai mult in functie de vechime in cadrul aceleiasi grupe euro si ca procedura de contestare a taxei sa fie extinsa, si mai clar stabilita.

Alt sistem de calcul

"Subliniez ca modificarile cerute de Comisie nu schimba decat la nivel de virgula, daca vreti, cuantumurile propuse de noi", a declarat Korodi, care a precizat ca, in urma noilor cerinte ale expertilor CE, partea romana lucreaza inca la stabilirea valorilor pe care urmeaza sa le legifereze.
Guvernul a anuntat ca va modifica taxa, prin ordonanta de urgenta, pentru corelarea nivelului acesteia cu valoarea de piata a masinii, urmand sa fie redefinit termenul de masina noua. Valoarea taxei de prima inmatriculare va creste chiar si de aproape trei ori in cazul masinilor noi, urmand sa scada proportional cu vechimea, in cazul autovehiculelor cu aceeasi cilindree si incadrate in aceeasi norma de poluare Euro.

Daca taxa actuala pentru o masina noua cu norma de poluare Euro 4 si cu cilindree de 1400-1600 de centimetri cubi este de cel putin peste 100 de euro, in noua formula pe care Executivul o propune Comisiei aceasta creste pana la mai mult de 400 de euro. In acelasi timp, ea scade o data cu vechimea masinii, ajungand ca acelasi automobil, dar vechi de doi ani, sa fie taxat cu o suma mai mica cu 15%.
In cazul unei masini noi Euro 4 cu motor de 1600 de centimetri cubi, taxa de prima inmatriculare va fi de circa 460 de euro, urmand sa scada progresiv in functie de vechimea masinii. O masina de acelasi tip si cu motorizare de peste 1900 de centimetri cubi va fi inmatriculata pentru o suma ce se apropie de 1.000 de euro.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.