Partile implicate - toate, foarte bine conectate la varfurile institutiei - incearca sa-si impuna oameni in comisia de ancheta si, logic, sa-si minimizeze responsabilitatile in ceea ce a fost la un pas de a se transforma intr-o tragedie aviatica.

ORDINUL ANULAT. Ultimul episod a fost, sustin surse apropiate anchetei, nominalizarea lui Vasile Tocu, de la Romatsa (institutie de care apartine turnul de control), ca membru plin al comisiei, cu sprijinul lui Catalin Radu, directorul Directiei Generale Aviatie Civila din Ministerul Transporturilor. Faptul in sine a atras nemultumirea evidenta a celorlalte parti anchetate. Acestea si-au nominalizat, procedural, observatori in comisie si acuza o tentativa de inclinare a balantei diferendului in favoarea Romatsa (de care ar fi apropiati atat directorul Catalin Radu, membru in Consiliul de Administratie, cat si Mircea Ciuca, presedintele comisiei). Scandalul a facut ca, in cursul zilei de ieri, ordinul de numire a lui Vasile Tocu in comisia de ancheta sa fie revocat, acesta capatand firescul statut de observator din partea Romatsa.

GROAZA DIN TURN. Surse guvernamentale au declarat, in exclusivitate pentru Jurnalul National, ca "bataia pestelui" este (ne)difuzarea inregistrarii convorbirilor din triunghiul turn de control - masina de interventie - avion. Punctul cel mai sensibil este, potrivit acelorasi surse, o voce feminina din turnul de control care ar striga, ingrozita: "Aoleu, am uitat de masina!". Ar fi urmat, conform informatiilor tinute inca la secret, o harababura de nedescris in care, panicata, aceeasi persoana ar fi incercat sa-i contacteze (pentru atentionare) nu pe cei doi piloti ai Tarom, ci pe ocupantii masinii de interventie, care, insa, parasisera precipitati vehiculul abandonat pe pista.

ANCHETA PARALELA. La putina vreme dupa revocarea ordinului ministerial prin care propriu-i angajat era nominalizat ca membru al comisiei de ancheta, Romatsa a emis ieri un comunicat de presa preventiv, in care a tinut sa precizeze ca "divulgarea identitatii persoanelor implicate, altor persoane/institutii decat cele abilitate prin lege, este in totala contradictie cu legislatia in domeniu" si sa anunta ca, dupa finalizarea anchetei oficiale, va participa la dezbateri pe acest subiect, cu respectarea procedurilor emise de Ministerul Transporturilor. Cu toate acestea, in interiorul institutiei este pronuntat tot mai apasat numele Nina Grama. Totodata, aceeasi regie autonoma a precizat ca "deruleaza o investigatie interna in scopul identificarii eventualelor cauze ce au permis producerea acestui incident si a masurilor necesare pentru imbunatatirea serviciilor de trafic aerian".