Anul 2007 a adus la Ministerul Transporturilor o schimbare de sef in aprilie, un plan de autostrazi pana in 2013, insa doar pe hartie si, ca in fiecare an, intarzieri la lucrari si suplimentari de fonduri. Printre vizitele pe santier incepute in 2007 de fostul ministru al transporturilor Radu Berceanu si continuate de actualul detinator al portofoliului, Ludovic Orban, firmele de constructii au turnat ceva nisip. Nu au ajuns si la asfalt.

Ministerul si-a facut planu'

Potrivit lui Dorin Debucean, directorul adjunct de proiecte din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi (CNADNR), situatia la sfarsit de an arata cam asa: 13,6 km de autostrazi receptionati, aproximativ 150 de km pe care s-a lucrat. Per total, ministerul si-a facut planul de 298 de kilometri circulabili in acest an, insa abia de acum incolo incepe greul.

La sfarsit de an, singurele sectoare de autostrada pe care se circula sunt Adunatii Copaceni-Giurgiu - un drum national transformat in autostrada - Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Cernavoda, insa si aici sunt probleme.

Anul acesta a fost deschisa circulatia pe Adunatii Copaceni-Giurgiu si Fetesti-Cernavoda, insa lucrarile la aceste tronsoane nu au fost finalizate. Pe Autostrada Soarelui, pana la Cernavoda, sistemele de semnalizare si spatiile de servicii nu functioneaza inca, iar traficul pe Bucuresti-Pitesti a fost restrictionat aproape tot timpul anului din cauza lucrarilor la varianta ocolitoare a orasului Pitesti.

Citeste si:

Pana in 2013, ministerul promite insa ca lungimea autostrazilor ce vor traversa Romania va depasi 1.800 de kilometri. „Au fost continuate lucrarile pe Autostrada Brasov-Bors si Bucuresti-Ploiesti”, sustine Debucean. Potrivit strategiei de autostrazi prezentata in primavara, in 2007 ar fi trebuit sa se afle in executie peste 250 de kilometri, iar sectoarele pe care s-a lucrat abia aduna 100 de kilometri.
Planuri pentru 2008

Planurile fostului ministru Radu Berceanu, preluate si de actualul ministru, Ludovic Orban, arata ca in 2008 ar trebui finalizati peste 120 de kilometri de autostrada. Orban sustine ca va incepe anul in forta: in martie 2008 va fi cunoscut si numele constructorului pentru Cernavoda-Constanta, ultimul tronson al Autostrazii Soarelui.

„Lansarea anuntului pentru precalificare la licitatie a fost programata pentru 1-15 noiembrie 2007, iar contractul se va semna pana in martie anul viitor”, a explicat Orban. Potrivit acestuia, autostrada ar putea fi terminata pana la finalul lui 2009.

Tot in 2008 ar putea fi terminate si primele sectiuni ale Autostrazii Transilvania, tronsonul de 40 de kilometri cuprins intre Turda si Gilau si cel de la Suplacu de Barcau la Bors. Anul viitor ar putea incepe constructia unor autostrazi in regim de concesiune. Acest sistem va atrage dupa el impunerea taxelor de autostrada.