UE a hotarat sa-i penalizeze pe producatorii de automobile care nu vor respecta normele reduse de poluare
Comisia Europeana a propus ieri o lege potrivit careia fabricantii de masini care nu vor avea in vedere reducerea graduala a noxelor pana in 2012 vor primi sanctiuni usturatoare. Pentru a fi aplicata, aceasta lege trebuie sa fie ratificata de fiecare dintre statele membre ale Uniunii Europene.

Amenzile propuse de Comisia Europeana vor fi aplicate incepand cu 2012 si se vor cifra, pentru fiecare vehicul vandut, la 20 de euro pe gramul de dioxid de carbon emis peste limitele admise. Valoarea penalitatilor va creste progresiv: in 2013, acestea vor ajunge la 35 de euro, in 2014, la 60 de euro si, in 2015, se va ridica la 95 de euro. Comisia Europeana sustine ca aceste penalitati sunt mai mult decat necesare, avand in vedere ca angajamentele constructorilor de masini de pana acum nu au fost decat vorbe-n vant.

Colosii industriei automobilelor critica aceasta lege si acuza inaltul for european de naivitate. Un purtator de cuvant al Peugeot a spus ieri ca aceste masuri sunt antisociale, antiecologice, antieconomice si anticompetitive in relatia cu fabricantii de automobile din afara Uniunii Europene.
Bolizii nemtesti, in pericol

Asociatia europeana a constructorilor de automobile estimeaza ca aceste masuri sunt fara precedent si sustine ca, in raport cu beneficiile aduse mediului, costurile aplicarii acestei legi vor fi imense. Guvernul de la Berlin catalogheaza aceste penalizari ca fiind total inadecvate si acuza Bruxelles-ul ca e pe cale de a porni un razboi impotriva fabricantilor germani.

Cancelarul Angela Merkel a declarat ca noua politica industriala dusa de UE nu face decat sa prejudicieze Germania.

Lupta se da intre masinile europenede mic si mare litraj. Francezii si italienii construiesc asa-zisele masini de oras, care consuma putin carburant si, in consecinta, emit mai putine noxe. „Bolizii" nemtesti consuma foarte mult combustibil si emit aproximativ 280 g CO2 pe kilometru. Producatorii din Germania vor fi nevoiti, prin urmare, sa faca eforturi mai mari decat cei care produc masini de mic litraj, ce emit in jur de 145 g/km.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.