Comparativ cu alti ani, la parada militara de Ziua Nationala a Romaniei vom vedea defiland mai multa tehnica militara decat oricand.Repetitiile pentru expunerea de forte s-au facut insa pe nervii soferilor bucuresteni. In doua zile, traficul central a fost paralizat la ore strategic alese, iar agentii de circulatie, sustin surse din Ministerul Apararii, nu si-au facut treaba.

Repetitiile pentru parada militara ce va avea loc pe 1 Decembrie, in cinstea Zilei Nationale a Romaniei, au blocat Bucurestiul timp de doua zile. Traficul ingrozitor si aglomeratia de zi cu zi din Capitala au fost amplificate de restrictiile de circulatie pe soseaua Kiseleff, intre Piata Presei Libere si Piata Victoriei. Experti in domeniul militar sustin ca in state care au aceeasi traditie a defilarilor militare, cum ar fi Franta, Marea Britanie sau Rusia, "nu se intampla ca soferii sa fie victimele de serviciu", tehnica militara nu este etalata, accentul fiind pus in special pe oameni.

Iulian Fota, directorul Colegiului National de Aparare, ne-a spus ca in Franta, pentru parada de Ziua Nationala de 14 iulie, armata repeta cel putin o data, insa nu are cunostinta ca acest lucru sa se faca pe Champs-Elysees.

Citeste si:

Pe de alta parte, purtatorul de cuvant al Ministerului Apararii, Andreea Dumitru, sustine ca repetitiile pentru parada au fost absolut necesare deoarece nu e doar o parada a Ministerului Apararii, ci sunt patru institutii care trebuie sa defileze: "Repetitiile nu se puteau desfasura noaptea sub nici o forma, deoarece militarii trebuie sa-si sincronizeze miscarile mainilor, pasul de defilare, cadenta, care nu pot fi urmarite pe timp de noapte. Nu s-a putut gasi o alta solutie".

Totusi, surse din Ministerul Apararii ne-au declarat ca s-a pus problema organizarii repetitiilor in alt loc decat zona de desfasurare a paradei propriu-zise tocmai pentru a se evita sufocarea traficului, la ore de varf, intr-o zona centrala. Una dintre variantele vehiculate era ca repetitiile sa fi avut loc intr-un aeroport dezafectat.

Mai mult, conform acelorasi surse, raspunzator de cosmarul soferilor este si Ministerul de Interne: "E adevarat ca traficul din Bucuresti e ingrozitor, dar puteau fi scosi in teren mai multi agenti de circulatie care sa indrume soferii pe rute ocolitoare. Din motive necunoscute, acest lucru nu s-a intamplat".