Bogdan Naumovici crede ca daca PLD nu s-ar fi folosit de imaginea lui Stolojan in campanie, nu ar fi trecut pragul electoral. "Ce alta sansa avea PLD sa treaca pragul electoral? PLD nu a dorit decat sa foloseasca acest pretext pentru a se apropia cat mai mult de cei 5% necesari la urmatoarele alegeri. Iar trucul cu dirigintele nu ma mira deloc. Face parte din smecheria cu care Basescu face politica, smecherie care il apropie de mentalul colectiv foarte tare, dovada procentele bune obtinute de PD", a explicat Bogdan Naumovici.

De asemenea, Adrian Botan, CEE creative director la McCann Erickson, este de parere ca partidele care s-au folosit de imaginea unui singur politician popular au folosit strategia castigatoare.

"La noi partidele se confunda cu personalitatea care le patroneaza si intotdeauna a dat rezultate strategia de a promova persoana, ci nu programul. Am vazut ca a mers la Iliescu, acum vedem acelasi lucru la Basescu si Stolojan. La noi exista prejudecata ca, oricine ar fi la putere, o sa faca tot ce impune UE, asa ca oricum nu conteaza programul partidului. Macar sa fie simpatic si telegenic personajul, sa se mai distreze lumea la stiri", a declarat Adrian Botan.

Citeste si:

Publicitarii considera ca miza acestor alegeri nu a fost structura grupului de europarlamentari romani, ci o "repetitie cu costume" pentru alegerile locale si parlamentare de anul viitor.

"Multe partide nici nu au facut o campanie dedicata alegerilor europarlamentare, ci mai degraba au folosit prilejul pentru a-si face cunoscute mesajele si personalitatile pe plan intern” a declarat Adrian Botan, dupa cum informeaza NewsIn.

O alta concluzie a celor doi publicitari este aceea ca PD-ul este partidul cu cea mai mare coerenta in comunicare. "O corenta mai mare in comunicare se vede la PD, care si-au creat deja un stil si un ton de voce (imprumutat de la Basescu) si cred ca au o relaxare care le vine din faptul ca sunt pe val", a adaugat Adrian Botan.