Omul de afaceri Dinu Patriciu a atacat dur joi societatile care se ocupa de asfaltari si intretinerea drumurilor, spunind ca din cauza lor bitumul polimerizat realizat de rafinaria Vega, parte a grupului Rompetrol, nu a fost folosit pina in prezent pe sosele.

Reactia omului de afaceri vine dupa ce ziarul Cotidianul a relatat despre existenta unui ordin emis in octom-brie de Compania de Autostrazi (CNADNR) care a impus ca, din 2008, constructia si reparatia de drumuri sa se faca doar cu bitum polimerizat. Aceasta in conditiile in care, din august, rafinaria Vega este singurul producator local al acestui material.

Citeste si:

Presedintele Rompetrol i-a numit pe drumari „mafioti si bisnitari“, afirmind ca acestia se afla in cirdasie cu politicienii pentru a nu se permite introducerea unui produs mult mai bun care ar determina o scadere a costurilor cu intretinerea drumurilor. „Pastrarea solutiilor tehnice actuale reprezinta un atentat la banii publici. Acesti constructori fosti chelneri si receptioneri vor doar sa suga din banii publici, pentru ca aducerea drumurilor nationale la standarde europene i-ar lasa fara obiectul muncii“, a spus Patriciu. Acesta nu a nominalizat, dar aluzia a fost facuta la adresa lui Dan Besciu, patronul Euroconstruct Trading si apropiat al lui Traian Basescu. El s-a mai referit si la „unul dintre acei care le cumpara copiilor Bugatti Veyron, masina de peste un milion de euro“. Este vorba despre Costel Casuneanu, patronul Pa&Co International, un alt apropiat al presedintelui. Ambii au beneficiat de con-tracte din partea statului.

„Voi trece peste ei. Imi asum riscul sa-i aduc la sapa de lemn pe acesti bisnitari ai drumurilor. Trebuie sa inteleaga o data ca autostrazile se fac cu computerul, si nu cu buldozerul. Sintem pregatiti sa marim capacitatea de productie atit cit va fi cererea si chiar sa ajungem sa detinem pina la 30% din piata“, a precizat Patriciu. Potrivit presedintelui Rompetrol, pina in prezent mafia drumurilor a pus bete in roate comercializarii produsului Vega, prima comanda a bitumului polimerizat venind de-abia dupa doua luni de la inceperea productiei lui si fiind infima: 72 de tone pentru pista Aeroportului Baneasa. Patriciu a mai amintit ca exista o recomandare de folosire a bitumului polimerizat in Romania inca din 1998.