Potrivit Proiectului de lege pentru aprobarea OUG 69 din 2007, propus de Ministerul Administratiei si Internelor, sustinut de senatorul PNL Norica Nicolai si dezbatut, luni, in plenul Senatului, limitarea de viteza in localitate s-ar putea majora de la 50 la 60 de kilometri la ora, iar pe drumurile expres, nationale si europene, de la 100 la 120 kilometri la ora.

Pe celelalte categorii de drumuri, viteza ar putea fi de 100 kilometri la ora in afara localitatilor. O alta prevedere in proiectul adoptat luni este eliminarea obligativitatii reexaminarii in cazul suspendarii permisului. Nici amenzile nu le mai convin senatorilor. In sedinta de luni a fost propusa si reducerea punctului de amenda de la 10 la suta din salariul minim pe economie (39 lei) la 19 lei.

Politia nu este de acord

Noul Cod Rutier adoptat la 1 decembrie 2006 a aliniat Romania la standardele europene. Potrivit Politiei Rutiere, daca se vor aproba amendamentele propuse in Senat, ne intoarcem practic cu mult timp in urma. "Limitele de viteza adoptate anul trecut in noul Cod Rutier au fost stabilite in conceptul de uniformizare a limitarii vitezei in Uniunea Europeana. Acum, daca aceste limite vor fi legiferate, vom iesi practic din standardele europene.

Infrastructura rutiera din Romania nu este pregatita insa pentru limite de viteza mai mari decat cele actuale, chiar daca acest lucru, teoretic, ar putea duce la fluidizarea traficului. Aceasta fluidizare se face atunci cand masinile au pe unde sa circule. Daca avem limite de viteza mai mari, dar drumul nu permite acest lucru, tot vor fi ambuteiaje", a declarat pentru "Adevarul" comisarul-sef Lucian Dinita, adjunctul sefului Directiei Generale a Politiei Rutiere.