Marius Zamfir a pregatit pentru "Jurnal TVR" de la ora 19.00 o stire despre bradul de Craciun pe care Primaria Capitalei il impodobeste in Piata Unirii. Stirea lui Zamfir, reporter acreditat de televiziunea publica la Palatul Victoria, afirma, in formula needitata, ca bradul reprezenta un cadou pe care Primaria Capitalei l-a primit de la banca portugheza Millenium. Editorul stirii, Radu Gafta, a scos din text referirea la sponsor, si a pastrat mentiunea ca bradul este un cadou pentru primarie.

In timpul difuzarii jurnalului, reporterul i-a apostrofat pe editori ca i s-a scos din stire titlul bancii. Este momentul in care Radu Gafta a intervenit si a afirmat ca el este cel care a eliminat mentionarea bancii si a explicat motivele. "I-am spus ca avea un aer publicitar, iar Marius Zamfir mi-a raspuns ca ar fi fost asa daca ar fi indemnat lumea sa cumpere ceva. (...) Apoi, el mi-a spus ca sunt un cretin, iar eu am spus despre el ca este spagar", a declarat Radu Gafta pentru NewsIn. Editorul TVR a mai povestit cum Zamfir - care tocmai pleca in momentul in care editorul i-a spus ca este "spagar" - s-a intors si l-a agresat pe Gafta. "El mi-a dat pumi si un cap in gura, cu cinci oameni de fata, iar eu am incercat sa-l opresc", mai spune Gafta.

Contactat de NewsIn, Marius Zamfir a mentionat ca "nu are de facut niciun comentariu".

Radu Gafta precizeaza ca a informat-o pe Rodica Culcer, directorul stirilor TVR, despre incident. Editorul mai spune ca intentioneaza sa depuna plangere la Politie si sa se adreseze si IML pentru obtinerea unui certificat medico-legal. Editorul TVR are contuzii pe fata si pe gat si o buza sparta.

Citeste si:

Incidentul din interiorul postul public de televiziune are loc pe fondul tensiunilor iscate de difuzarea de catre TVR a imaginilor cu Ioan Avram Muresan si Decebal Traian Remes care aratau ca ministrul demisionar primea un plic de la fostul ministru taranist al agriculturii, in care se presupune ca s-ar fi aflat 15.000 de euro, suma despre care procurorii afirma ca ar fi reprezentat mita pentru Remes de la un om de afaceri, comenteaza NewsIn.

Difuzarea imaginilor a determinat demisia lui Remes, la solicitarea premierului Tariceanu, dar si acuzatii la adresa TVR. Pe de o parte responsabilul editorial, Rodica Culcer, a fost acuzat de presedintele-director TVT, Alexandru Sassu (numit de PSD) ca ar fi dat dovada de neprofesionalism difuzand imaginile cu Remes si Muresan.

De cealalta parte, Culcer l-a acuzat pe Sassu de cenzura, pentru ca a anuntat public ca nu este de acord cu difuzarea si a altor imagini din acelasi film. Intre timp, stirile TVR au fost reorganizate, a fost numita o noua directoare cu atributii editoriale, iar Culcer a ramas manager. Vineri, Comisia de etica a TVR analizeaza daca Rodica Culcer a gresit difuzand filmul considerat compromitator pentru Muresan si Remes.