Un proiect de memorandum destinat premierului prezinta argumentele rezilierii contractului cu Bechtel. Nimeni de la Transporturi nu isi asuma paternitatea documentului.
Proiectul de memorandum a fost realizat in luna iunie a acestui an si face o trecere in revista atit a aspectelor financiare ale contractului semnat cu firma americana Bechtel, cit si a posibilelor solutii pentru iesirea din impasul financiar in care este proiectul. Autorul acestuia, Ministerul Transporturilor, cere majorarea sumelor aprobate de Guvern pentru realizarea celor doua tronsoane de autostrada aflate in lucru (aproximativ 110 kilometri) si supune atentiei Executivului efectele unei posibile rezilieri a contractului cu firma americana pentru celelalte sase tronsoane, cu o lungime de 300 de kilometri. Documentul, care are 14 pagini, poarta antetul Ministerului Transporturilor, are caseta de rigoare in care premierul Tariceanu urmeaza sa-si puna semnatura, iar in final prevede ca semnatari pe ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, pe secretarul de stat, Septimiu Buzasu etc.

La capitolul „Propuneri supuse aprobarii“, memorandumul afirma ca „ar exista solutia ca, din cele opt sectoare, doua (sectoarele 2B si 3C, la care Bechtel lucreaza in prezent - n.r.) sa ramina in executie la Bechtel, iar celelalte sase sectoare sa fie acordate prin licitatie la sase firme care sa inceapa executia la inceputul anului 2010 si sa termine tot la sfirsitul anului 2013“. Contractul initial semnat cu firma americana prevedea incheierea lucrarilor in anul 2012, insa, pentru ca 2005 a fost un an mort pentru contract, acesta fiind renegociat, termenul a fost prelungit pentru 2013. Potrivit contractului initial, partea romana este obligata strict sa construiasca cu firma americana Bechtel tronsoanele 2B si 3C, urmind ca pentru celelalte portiuni sa poata decide angajarea altor firme, dar numai dupa scurgerea unei perioade de doi ani de la notificarea acestei intentii.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.