Colegiul Comisarilor de la Bruxelles analizeaza astazi, privatizarea Daewoo Craiova, intrucat exista suspiciuni care privesc acordarea unor ajutoare de stat si faptul ca au fost puse conditii care au subevaluat compania.

"Exista suspiciunea acordarii ajutorului de stat la privatizarea Daewoo, iar acesta trebuia notificat Comisiei Europene", au declarat surse ale agentiei NewsIn. Mai mult, se pare ca s-au pus conditii care au scazut valoarea de piata a companiei, un alt element pe care Comisia Europeana vrea sa il verifice.

"Romania are obligatia, ca stat membru, sa notifice orice ajutor de stat pe care il acorda, dar se pare ca asta le-a scapat din vedere autoritatilor de la Bucuresti", au completat sursele, afirmand ca Bruxelles-ul va deschide o analiza asupra privatizarii companiei.

Premierul Tariceanu i-a explicat ieri, comisarului pentru concurenta, Nellie Kroes, ca Romania respecta dreptul CE de a investiga privatizarea Automobile Craiova, precizand ca cerintele partii romane catre Ford de a mentine angajatii si obiectul de activitate sunt in interesul economiei romanesti.

"In cadrul discutiei (telefonice n.r.), i-am explicat comisarului european ca respect dreptul Comisiei de a demara investigatii", i-a informat premierul pe membrii Cabinetului la inceputul sedintei de Guvern de miercuri, potrivit comunicatului remis de Executiv. Acelasi comunicat informeaza ca premierul a adaugat ca Romania are insa dreptul de a-si consolida propria economie.

"Toate tarile europene sunt preocupate de crestere economica si de locurile de munca. Aceasta a fost ideea pe care am avut-o cand am pus pe masa proiectul de privatizare a Automobile Craiova. Prin contractul de privatizare am cerut sa se asigure un volum de activitate si numarul de locuri de munca", a subliniat premierul, la inceputul sedintei de Guvern.

Potrivit contractului de privatizare, publicat de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, obligatiile postprivatizare ale Ford se extind pe o durata de patru ani si vizeaza numarul de angajati preluati odata cu societatea si obiectul principal de activitate.

Totodata, contractul prevede sanctiuni pentru nerespectarea conditiilor privind numarul de unitati produse si a locurilor de munca aratand ca, in cazul in care va fi schimbat obiectul de activitate sau se va reduce numarul angajatilor sub 500, Ford va plati statului jumatate din pretul de cumparare de 57 milioane euro.

Presedintele comisiei de privatizare a Daewoo, Sebastian Vladescu, a declarat, de altfel, la sfarsitul lunii trecute ca AVAS va trimite, pana la sfarsitul lunii octombrie, o notificare la Comisia Europeana privind toate aspectele referitoare la concurenta si ajutor de stat ale privatizarii Automobile Craiova, data limita fiind 30 octombrie. Vladescu a spus ca Ford va beneficia doar de ajutoare de stat care se incadreaza in schemele de ajutor admise de legislatia UE.

Contractul de privatizare a Automobile Craiova dintre statul roman si Ford Motor Company, a fost semnat in 12 septembrie la Frankfurt.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.