Dupa 13 luni de la accidentul in care si-au pierdut viata regizorul Cristian Nemescu si sunetistul Andrei Toncu, Judecatoria Sectorului 5 i-a citit ieri pakistanezului Ali Imran actul de acuzare

Mai bine de un an a durat urmarirea penala a cetateanului englez de origine pakistaneza Ali Imran, care, in noaptea de 24/25 august 2006, a lovit in plin un taxi in care se aflau regizorul Cristian Nemescu si sunetistul Andrei Toncu. Acesta din urma este si sound designerul filmului „California Dreamin' (Nesfirsit)“, regizat de Nemescu si premiat postum la Cannes. Cei doi artisti au murit pe loc, iar soferul, Radu Arustei, a decedat si el in drum spre spital.

Urmarirea penala a fost ingreunata de faptul ca avocatii omului de afaceri pakistanez au contestat, pe rind, trei expertize tehnice ale accidentului, ultimele doua contestatii fiind respinse de instanta. Prima contestatie a lui Imran la expertiza, singura admisa, a vizat doar faptul ca expertul desemnat de Politia Capitalei nu l-ar fi anuntat, pentru a fi prezent, si pe cel angajat de pakistanez. In fapt, conform avocatului Lavrin Covaci, care-i reprezinta pe Erica si pe Octavian Nemescu, parintii regizorului, expertul lui Imran ar fi fost anuntat telefonic de catre cel desemnat de politie, insa nu s-a putut proba in instanta acest lucru.

Expertiza Politiei a stabilit ca Imran, care conducea un Porsche Cayenne cu viteza de 113 km/h, a lovit din lateral taxiul condus de Arustei. Urmatoarele doua contestatii ale expertului desemnat de pakistanez au incercat sa acrediteze ideea ca viteza automobilului Porsche ar fi fost de doar 89 km/h in momentul impactului, iar cea a taximetrului, de 62 km/h, si nu de 42, cit stabilise expertiza Politiei. Culpa lui Imran ar putea fi agravata de o alta constatare a expertizei: nu exista urme de frina la locul accidentului. Mai mult, automobilul, adus din Dubai pe numele romanului Ciprian Sandu, nu era inmatriculat, fapt care mai adauga o infractiune la uciderea din culpa, de care este acuzat Irman.

Intentia apararii lui Imran era de a acredita o culpa comuna a pakistanezului si a taximetristului, astfel incit vinovatia primului sa fie pusa la indoiala. Aceste contestatii au fost insa respinse de instanta pentru ca softul folosit de expertul lui Imran, cu ajutorul caruia s-au calculat vitezele celor doua masini, nu era acreditat.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.