„Guvernul ar putea fi silit sa scoata actuala taxa de prima inmatriculare, iar in aceasta situatie ar putea veni cu o taxa strict pentru mediu, care sa acopere costurile unui program national de colectare a deseurilor rezultate de la autoturism“, a declarat Popa. Surse din Ministerul Finantelor ne-au declarat, ieri, ca exista semnale clare de la UE ca Guvernul va fi obligat sa renunte la aceasta taxa care a dat castig de cauza doar importatorilor de masini.

Seful Garzii Nationale de Mediu (GNM) a mentionat ca din suma stransa din taxa verde pentru autoturisme va fi finantat un program de colectare a deseurilor rezultate de la autovehicule. „In cazul unei masini de 12.000 de euro, taxa ar putea fi de 50-100 euro. In tara intra tot mai multe masini vechi, care vor produce niste deseuri. Propunem o taxa care sa fie egala pentru toata lumea, si pentru producatori, si pentru importatori, o taxa care sa facil
iteze sau sa subventioneze activitatea de colectare a deseurilor provenite de la masini“, a spus Popa, citat de Mediafax.

Taxa va fi inclusa in pretul autoturismelor
Comisarul sef al GNM a mai declarat ca taxa ar putea fi folosita la finantarea unui program pentru infiintarea unor intreprinderi specializate in regim privat care sa colecteze acest gen de deseuri. „O taxa similara exista in anumite tari europene si va ajuta Romania sa-si puna la punct procedura de colectare a deseurilor provenite de la autoturisme. Taxa va fi inclusa in pretul autoturismelor, atat pentru masinile noi, cat si pentru cele vechi importate, insa va avea o valoare relativ mica“, a explicat Popa. El a adaugat ca taxa verde ar putea fi introdusa pe un termen limitat, pana cand in Romania va fi pusa la punct activitatea de colectare a deseurilor din masini.

Citeste si:

'Cioara vopsita a iesit la liman>>
Liviu Dobrin, directorul celui mai mare targ auto de masini second-hand din tara, spune ca prin eliminarea taxei de prima inmatriculare auto, „cioara vopsita a iesit la liman“. Mai precis, in acest fel se va recunoaste, oficial, ca acest bir mascat sub pretext ecologist a fost, in fapt, o taxa fiscala, ilegal aplicata, asa cum a semnalat UE inca de la introducerea ei. „Taxa de prima inmatriculare nu respecta principiul liberei circulatii a marfurilor“, spune Liviu Dobrin, adaugand ca Ministerul Finantelor mascheaza aspectul protectionist al taxei. „Aceasta taxa protejeaza importatorii de automobile care au obtinut profituri artificiale“, a spus directorul Autovit. Contactati telefonic, reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile au refuzat sa faca orice comentariu pe aceasta tema.

Peste 480 milioane de euro din taxa, in 6 luni
Liviu Dobrin ii sfatuieste pe toti „fraierii“ care au platit taxa de prima inmatriculare sa se judece cu statul, dupa ce aceasta va fi desfiintata. „Banii trebuie recuperati“, spune el. Dobrin a subliniat ca numai in primele sase luni ale anului, statul a incasat peste 480 milioane de euro din acest bir si, potrivit estimarilor, pana la sfarsitul anului, vor fi colectati peste 700 milioane de euro de la oamenii care isi cumpara autoturisme noi sau vechi. Seful Autovit este convins ca UE va da o rezolutie in sensul returnarii taxei. „Ca si Ungaria si Polonia, Romania va fi obligata sa returneze taxa de prima inmatriculare.