Anul acesta, Ministerul Transporturilor (MT) nu a alocat nici un leu pentru intretinerea singurelor autostrazi date in folosinta din tara respectiv Bucuresti - Pitesti si Bucuresti - Cernavoda. Anual sunt necesare fonduri de circa 50 de milioane de euro pentru intretinerea celor 227 kilometri de autostrada, potrivit reprezentantilor Companiei de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). “Necesarul pe an se ridica la 50 de milioane de euro, dar pentru acest an am estimat ca vom avea nevoie de circa 50 demilioane de lei, insa nu a fost alocata nici o suma”, a declarat Florin Dascalu, directorul de Intretinere Drumuri din cadrul CNADNR. Intarzierile la intretinere fac ca 60% din reteaua de drumuri sa aiba nevoie de reparatii sau modernizari, care sunt mai scumpe decat intretinerea. De asemenea, costurile cu intretinerea masinilor cresc, iar viteza de circulatie se reduce.

SIGURANTA. Pentru intretinerea completa a celor 227 kilometri de autostrada din tara, compania are nevoie, pe o perioada de zece ani, de cel putin 400 de milioane de euro, potrivit unui studiu al CNADNR. “Aceste sume sunt necesare pentru ca aceste autostrazi sa pastreze un anumit standard de calitate, conform normelor de intretinere ale celor doua autostrazi”, a explicat Dascalu. Costurile cu intretinerea pentru un kilometru de drum national (DN) sunt de 11 ori mai mici decat cele inregistrate pentru un km de autostrada. Astfel, pentru un km de DN, acestea ajung la circa 20.000 de euro, iar pentru un km de autostrada ajung la 220.000 de euro. “Anual se cheltuiesc pentru intretinerea drumurilor 150- 200 de milioane de euro, insa aceasta suma acopera numai jumatate din necesar. Daca dorim sa ne deplasam in siguranta, cu masina, pe drumurile din tara trebuie sa alocam bani mai multi”, a declarat Septimiu Buzasu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor (MT).