De la 1 septembrie, bucurestenii care circula cu metroul ar putea sa fie nevoiti sa apeleze la alt mijloc de transport. Daca Metrorex nu plateste datoria de peste 15 milioane de euro catre Alstom – compania care asigura mentenanta metroului -, nici un tren nu va mai putea iesi pe linii. Firma franceza este hotaråta sa nu mai intretina pe gratis nici un vagon, cum de altfel o face de la inceputul anului. Potrivit legii, vagoanele fara revizie nu au dreptul de a iesi in trafic.

Sefii din Metrorex nu sunt straini de sumele care trebuie platite catre Alstom. „Acest lucru s-a petrecut din cauza nerespectarii unor clauze contractuale. Totodata, platile efectuate din surse externe in cadrul unor astfel de contracte trebuie autorizate de catre Ministerul Economiei si Finantelor“, explica Gabriel Mocanu, directorul Metrorex. Reprezentantii societatii spun ca banii nu pot fi platiti decåt prin modificarea contractului initial, care trebuie aprobata prin hotaråre de Guvern

Oficialii firmei franceze sunt insa de alta parere. „Opinia Ministerului Transporturilor, prin care orice modificare a contractului trebuie aprobata prin hotaråre de Guvern, este in dezacord cu dispozitiile contractuale agreate de parti“, ne-au declarat acestia. Ei spun ca o noua hotaråre de Guvern ar duce la stationarea vagoanelor in depouri. In consecinta, compania de mentenanta isi vede de procedurile pe care le mai are de urmat: notificarea Metrorex de la 1 august si diminuarea treptata a numarului de trenuri de la 1 septembrie.

Ultima „oaza“ de racoare pentru bucurestenii care circula cu transportul in comun este pe punctul de a disparea de la 1 septembrie. Daca Metrorex nu plateste datoria de peste 15 milioane de euro catre compania Alstom, care asigura intretinerea metroului bucurestean, trenurile nu vor mai putea circula. Potrivit legii, vagoanele fara revizie nu au dreptul de a iesi in trafic. Cum din luna ianuarie Metrorex nu a mai platit nici un leu catre compania de mentenanta, oficialii Alstom spun ca nu mai dau unda verde trenurilor. Gabriel Mocanu, directorul Metrorex, confirma existenta datoriilor si da vina pe Ministerul Economiei si Finantelor, care trebuie sa autorizeze toate platile efectuate din surse externe in cadrul unor astfel de contracte.

Un nou conflict intre Metrorex si Alstom se anunta la orizont, dupa modelul celui de anul trecut. „Din luna ianuarie am primit zero lei din partea Metrorex. Pana in prezent avem de recuperat circa 55,8 milioane de lei, ceea ce inseamna peste 15 milioane de euro“, ne-au declarat oficiali din cadrul companiei Alstom. Mai mult, acestia sustin ca Metrorex nu a prevazut in bugetul aferent celui de-al patrulea an contractual - care a inceput la 1 iulie - nici un leu pentru intretinerea vagoanelor. In total, valoarea contractului de mentenanta incheiat in 2004 intre Metrorex si Alstom este estimata la suma de 239,7 milioane de euro, pe o perioada de 15 ani. Pretul are o componenta fixa - determinata la data incheierii contractului, si o componenta variabila, care depinde de numarul si tipul de vagoane, Astra sau Bombardier. Reprezentantii companiei ne-au explicat ca discutiile legate de plata serviciilor de intretinere au aparut tocmai din cauza componentei variabile a pretului.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.